Sunday, 30 September 2012

ANTIQUES HOUSE :: Μια πινακοθήκη σε δημοπρασία

ΣΕ κάθε δημοπρασία του Antiques House διατίθενται αριστουργήματα Τέχνης, αλλά αυτή την φορά έχει παραγίνει. Οχι μόνο είναι εξαιρετικά τα κομμάτια που θα διατεθούν αλλά και σπάνια και δυσεύρετα. Ενα αντίγραφο του πίνακα "Οι Σταχομαζώχτρες" ("Les Glaneuses") του Millet, ακριβώς της ίδιας εποχή που το φιλοτέχνησε ο ζωγράφος, δηλαδή του 1860 περίπου, γνήσιοι φλαμανδικοί και νεο-φλαμανδικοί πίνακες ηλικίας μερικών αιώνων, και ένας πίνακας μυστήριο με υπογραφή "WOUVERMANS" που μπορεί να είναι το διαμάντι της δημοπρασίας, την καθιστούν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Παραθέτω μια σειρά από σημαντικά κομμάτια που σταχυολόγησα ανάμεσα σε δεκάδες άλλα σημαντικά και υπογεγραμμένα έργα ελλήνων και ξένων ζωγράφων και χαρακτών, μαζί με μερικές λεπτομέρειες και παρατηρήσεις. Το σύνολο των έργων και πολλά άλλα αντικείμενα της δημοπρασία θα δείτε ΕΔΩ

-Πάρης Καπράλος
 


Εξαιρετικός πίνακας, πολύ κοντά στην απόδοση του πίνακα «Σταχομαζώχτρες» του Millet. Διαστάσεις κορνίζας: 126εκ (πλάτος) x 106εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 90εκ x 70εκ. Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι το έργο είναι της ίδιας εποχής, circa 1860. Φέρει υπογραφή και χρήζει συντήρησης. Θα μπορούσε να είναι η υπογραφή μαθητή ή κάποιου που ζωγράφισε τον ίδιο πίνακα ταυτοχρονα με τον Millet. Είναι εξαιρετικά σπάνιο να βρεθεί πίνακας της ίδιας εποχής και με το ίδιο θέμα. Δε θα ξάφνιαζόμασταν αν μετά από συντήρηση και έρευνα, ο πίνακας ξεπερνά σε αξία τα 30000€ με 40000€ (πίνακας που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν αντίγραφο της Τζιοκόντα, αποδείχθηκε ότι είναι αυθεντικός). Τιμή Εκκίνησης: 3500€



Πίνακας Λάδι σε καμβά. Χρήζει συντήρησης. Στο πίσω μέρος του καμβά φέρει τα ακόλουθα στοιχεία “a camp scene”, ενός γνωστού ζωγράφου του 17ου αιώνα. Πρόκειται για ένα από τα αντικείμενα της δημοπρασίας που μπορεί να αποδειχτεί το “διαμάντι” της βραδυάς!  Θα μπορούσε κάποιος να επενδύσει στη χρονολόγηση του και να καταφύγει σε εκτίμηση ειδικού στην συγκεκριμένη περίοδο. Σημειώνεται ότι χρειάζεται ειδική άδεια μουσείου για να βγει από την χώρα. Διαστάσεις κορνίζας 53 Χ 46 εκατοστά, Διαστάσεις έργου 36 Χ 31 εκατοστά. Τιμή Εκκίνησης: 1500€



Πίνακας, λάδι σε καμβά, 18ου αιώνα, Βενετία, χρήζει συντήρησης. Διαστάσεις κορνίζας: 82εκ (πλάτος) x 60εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 63εκ x 39εκ. Χρειάζεται άδεια του Βυζαντινού μουσείου για να βγει από τη χώρα. Τιμή Εκκίνησης: 1800€



Πίνακας λάδι, με θέμα «Μαντόνα Βρεφοκρατούσα», αρχές του1800, δυσανάγνωστη υπογραφή. Διαστάσεις κορνίζας: 38εκ (πλάτος) x 44εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 27εκ x 34εκ. Τιμή Εκκίνησης: 2500€



Πίνακας λάδι σε ξύλο, 18ου αιώνα. Χρειάζεται άδεια από το Βυζαντινό μουσείο Θεσσαλονίκης για να βγει από την χώρα.  Τιμή Εκκίνησης: 350€



Πίνακας λάδι σε ξύλο, 19ου αιώνα. Χρήζει συντήρησης. Διαστάσεις κορνίζας: 1,63εκ (πλάτος) x 1,24εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 1,53εκ x 1,14εκ. Είναι μια προσφορά του Οίκου μας στους ανθρώπους που μας τιμούν με την παρουσία τους. Τιμή Εκκίνησης: 100€



Φλαμανδική σχολή, πίνακας λάδι σε καμβά, 17ος αιώνας, χρήζει συντήρησης. Διαστάσεις έργου: 86εκ x 112εκ. Χρειάζεται άδεια από το Βυζαντινό  μουσείο για έξοδο από τη χώρα. Είναι εξαιρετικά σπάνιο για την Ελλάδα να έχουμε Δημοπρασία με έργο που χρονολογείται γύρω στα 1650 - 1680. Τιμή Εκκίνησης: 4200€



Κορνιζομένος πίνακας, υπογραφή «Doris», ο γνωστός «Μιχαήλ Παπαγεωργίου». Διαστάσεις κορνίζας: 66εκ (πλάτος) x 86εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 48εκ x 69εκ.Τιμή Εκκίνησης: 600€

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.