Thursday, 9 August 2012

Η Αυλή της γεύσης και της καλαισθησίας στην Καλλιθέα


ΕΝΑΝ σχεδόν κρυμμένο θησαυρό ανακαλύψαμε πρόσφατα σε ένα από τα ομορφότερα μέρη της Χαλκιδικής, την Καλλιθέα. Πρόκειται για την ταβέρνα “Αυλή” -όπου ο χαρακτηρισμός “ταβέρνα” που με τον οποίο την συναντά κανείς σε online καταλόγους και άλλα sites μάλλον την αδικεί. Με πινελιές ευχάριστης ανανέωσης της ελληνικής και μεσογειακής κουζίνας, και πιάτα που φλερτάρουν το gourmet.


Ο νεαρός Πορτογάλος σεφ  Bruno Braga έχει συνδυάσει με περισσή μαεστρία τις παραδόσεις της Μεσογείου και με ιδιαίτερο αισθητήριο τις λεπτές γεύσεις των λαών που ξέρουν από καλό ψάρι, αφήνοντας όπου πρέπει τα αγνά υλικά να εκφραστούν ελεύθερα από περιττούς πολύπλοκους συνδυασμούς γεύσεων ιδίως στους καρπούς της θάλασσας, ενώ στον αντίποδα τα κρεατικά ισορροπούν μεταξύ των οικείων γεύσεων και μιας διάθεσης δημιουργικής ανανέωσης.

Σε επίπεδο περιβάλλοντος το εστιατόριο αποτελεί μέρος για να ηρεμήσει κανείς, και να απολαύσει τις δημιουργίες της κουζίνας, ενώ το κελάρι του είναι βέβαιο ότι θα συναρπάσει τους επισκέπτες, τόσο με την ποικιλία και τον αριθμό των διαφορετικών εξαιρετικών επιλογών σε κρασιά, όσο και με την ξεχωριστή αρχιτεκτονική του, εφόσον οι επισκέπτες αποφασίσουν ότι θα ήθελαν να ολοκληρώσουν την εμπειρία τους με μια βόλτα. Η αισθητική του μέρους είναι ξεχωριστή, και “απαντά” σε κάθε επιθυμία για απολαύσεις.



Δίπλα στο “Αυλή” είναι που βρεθήκαμε ανοίγοντας το “υποκατάστημα” του Antiques House στην Καλλιθέα αυτό το καλοκαίρι. Και είμαστε τυχεροί όχι μονάχα γιατί  μπορούμε να απολαμβάνουμε κάθε μέρα τις σπεσιαλιτέ, αλλά γιατί η παρουσία μίας εξαιρετικής  συλλογής από τους καλύτερους πίνακες της μόνιμης συλλογής του Antiques House μαζί με σπάνιες αντίκες, προσφέρουν ένα αρμονικό σύνολο προς τον επισκέπτη τόσο του εστιατορίου -εξ' αιτίας της παρουσίας μας- όσο και του υποκαταστήματος μας -εξαιτίας της παρουσίας ενός τέτοιου εξαιρετικού μέρους τερψιλαρύγγιων και αισθητικών απολαύσεων. Σοκαριστικές είναι οι τιμές του για την ποιότητα που προσφέρει, οι οποίες κυμαίνονται στο επίπεδο των 25 ευρώ το άτομο.



Συνεπώς πλέον η σύσταση είναι διπλή: ελάτε στην Καλλιθέα για να περάσετε μια όμορφη μέρα, ακι να δείτε καλή Τέχνη και ανεκτίμητα αντικείμενα που δεν θα βρείτε αλλού, αλλά αφήστε τον εαυτό ας και να χαλαρώσει και να δοκιμάσει τις γεύσεις του νέου μας γείτονα: αν ακολουθήσετε την συμβουλή μου, θα μας ευγνωμονείτε!

                                                                                -Πάρης Καπράλος

ΥΓ. Αν και η κράτηση τραπεζιού 
δεν είναι μια επιβεβλημένη διαδικασία 
από το εστιατόριο, 
προτείνεται, εξαιτίας του πόσο δημοφιλές είναι 
(κανείς δεν μπορεί να πάει μόνο μία φορά!).

Ταβέρνα “Αυλή”
Μεγάλου Αλεξάνδρου 27, Καλλιθέα Χαλκιδικής, 63077, Ελλάδα
τηλ. κρατήσεων: 2374024224

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ