Saturday, 14 July 2012

Arts & Antiques Fair 2012 | To καλοκαίρι της Τέχνης & της Αντίκας στην Χαλκιδική



Η επιτυχία έχει πολλά πρόσωπα και ευδοκήσαμε να δούμε πολλά από αυτά τις τρεις ημέρες του Arts & Antiques Fair. Παρά τις όποιες αστοχίες μας ως πρωτάρηδες -για να αναφέρουμε μία χαρακτηριστική, η πρόθεση μας να παραμένουμε πολλές ώρες και συγκεκριμένα 10.00 – 22.00 στον χώρο ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε καθέναν να μας επισκεφτεί όποτε ήθελε δεν απέφερε καρπούς αφού, θα ήταν προτιμότερο ως αποδείχτηκε να λειτουργούμε απόγευμα και βράδυ ως έκθεση, εξαιτίας της ζέστης- η πρωτοβουλία μας όχι μόνο απέδωσε καρπούς αλλά άνοιξε τον δρόμο για νέες συνέργειες και στον χώρο της Αντίκας και στον χώρο της Τέχνης.

Κατά πλειοψηφία το κοινό που υποδεχτήκαμε ήταν ξένοι -πράγμα που ήταν μέσα στις αρχικές προσδοκίες μας προκειμένου να δείξουμε καλή τέχνη και ποιοτική αντίκα σε ένα πιο δυσεύρετο στην πόλη της Θεσσαλονίκης κοινό. Εντούτοις, θα ήταν άδικο να μην ευχαριστήσουμε τους έλληνες επισκέπτες μας που πέρασαν να μας δουν. Ένα μεγάλο ευχαριστώ αρμόζει και στον Νίκο & την Ελένη Γρηγοριάδη, ιδιοκτήτες των πολυτελών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων G Hotels και του Athos Palace στην Καλλιθέα Χαλκιδικής όπου φιλοξενήθηκε το Arts & Antiques Fair και το προσωπικό του ξενοδοχείου που ανταποκρίθηκε άμεσα σε κάθε αίτημα μας.

Η διαδικασία ήταν κοπιώδης αλλά και ευχάριστη. Χρήσιμη και εποικοδομητική. Και δεν θα ήταν τίποτα από όλα αυτά, αν δεν είχαμε μια καλή ομάδα, μια επαγγελματική παρέα και άψογους συνεργάτες.

Επίσης τύχαμε ευρείας προσοχής από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τόσο πανελλαδικά όσο και τοπικά (άνω των 50 δημοσιευμάτων σε εφημερίδες και έντυπο Τύπο γενικά, φιλοξενία σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές κλπ.).

Το Arts & Antiques Fair είναι ένας νεότευκτος θεσμός που φιλοδοξούμε να επεκτείνουμε και να αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια. Περεταίρω και πολύ πιο ενδιαφέρον είναι ότι σκοπεύουμε να επεκτείνουμε το επαγγελματικό μας οικοσύστημα, να υποδεχτούμε σε αυτό καθέναν που θα θελήσει να συνεργαστούμε εν μέσω κρίσης, όχι προσπαθώντας να διασώσουμε ό,τι απέμεινε από την αγορά του παρελθόντος, αλλά χτίζοντας όλοι μαζί τη νέα αγορά και το μέλλον μας.




Slideshow με χαρακτηριστικές στιγμές του Arts & Antiques Fair 2012



ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Στην κεντρική σελίδα του Arts & Antiques Fair 2012 
θα βρείτε δημοσιευματα, φωτογραφίες, 
λίστα συμμετεχόντων στο φεστιβάλ
και πολλά ακόμα στοιχεία για την διοργάνωση
ΕΔΩ

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ