Saturday, 14 July 2012

Arts & Antiques Fair 2012 | To καλοκαίρι της Τέχνης & της Αντίκας στην Χαλκιδική



Η επιτυχία έχει πολλά πρόσωπα και ευδοκήσαμε να δούμε πολλά από αυτά τις τρεις ημέρες του Arts & Antiques Fair. Παρά τις όποιες αστοχίες μας ως πρωτάρηδες -για να αναφέρουμε μία χαρακτηριστική, η πρόθεση μας να παραμένουμε πολλές ώρες και συγκεκριμένα 10.00 – 22.00 στον χώρο ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε καθέναν να μας επισκεφτεί όποτε ήθελε δεν απέφερε καρπούς αφού, θα ήταν προτιμότερο ως αποδείχτηκε να λειτουργούμε απόγευμα και βράδυ ως έκθεση, εξαιτίας της ζέστης- η πρωτοβουλία μας όχι μόνο απέδωσε καρπούς αλλά άνοιξε τον δρόμο για νέες συνέργειες και στον χώρο της Αντίκας και στον χώρο της Τέχνης.

Κατά πλειοψηφία το κοινό που υποδεχτήκαμε ήταν ξένοι -πράγμα που ήταν μέσα στις αρχικές προσδοκίες μας προκειμένου να δείξουμε καλή τέχνη και ποιοτική αντίκα σε ένα πιο δυσεύρετο στην πόλη της Θεσσαλονίκης κοινό. Εντούτοις, θα ήταν άδικο να μην ευχαριστήσουμε τους έλληνες επισκέπτες μας που πέρασαν να μας δουν. Ένα μεγάλο ευχαριστώ αρμόζει και στον Νίκο & την Ελένη Γρηγοριάδη, ιδιοκτήτες των πολυτελών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων G Hotels και του Athos Palace στην Καλλιθέα Χαλκιδικής όπου φιλοξενήθηκε το Arts & Antiques Fair και το προσωπικό του ξενοδοχείου που ανταποκρίθηκε άμεσα σε κάθε αίτημα μας.

Η διαδικασία ήταν κοπιώδης αλλά και ευχάριστη. Χρήσιμη και εποικοδομητική. Και δεν θα ήταν τίποτα από όλα αυτά, αν δεν είχαμε μια καλή ομάδα, μια επαγγελματική παρέα και άψογους συνεργάτες.

Επίσης τύχαμε ευρείας προσοχής από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τόσο πανελλαδικά όσο και τοπικά (άνω των 50 δημοσιευμάτων σε εφημερίδες και έντυπο Τύπο γενικά, φιλοξενία σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές κλπ.).

Το Arts & Antiques Fair είναι ένας νεότευκτος θεσμός που φιλοδοξούμε να επεκτείνουμε και να αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια. Περεταίρω και πολύ πιο ενδιαφέρον είναι ότι σκοπεύουμε να επεκτείνουμε το επαγγελματικό μας οικοσύστημα, να υποδεχτούμε σε αυτό καθέναν που θα θελήσει να συνεργαστούμε εν μέσω κρίσης, όχι προσπαθώντας να διασώσουμε ό,τι απέμεινε από την αγορά του παρελθόντος, αλλά χτίζοντας όλοι μαζί τη νέα αγορά και το μέλλον μας.




Slideshow με χαρακτηριστικές στιγμές του Arts & Antiques Fair 2012



ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Στην κεντρική σελίδα του Arts & Antiques Fair 2012 
θα βρείτε δημοσιευματα, φωτογραφίες, 
λίστα συμμετεχόντων στο φεστιβάλ
και πολλά ακόμα στοιχεία για την διοργάνωση
ΕΔΩ

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.