Sunday, 24 June 2012

EDITO | Ιούνιος 2012 :: Μετά την κρίση, είμαστε

"Η γκαλερί Myrό έχει στόχο να δώσει βήμα
σε κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα, να
ενθαρρύνει την ελεύθερη δημιουργία,
αλλά και να πλαισιώσει
τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της
με πολλές διαφορετικές μορφές 
και είδη Τέχνης.
Ως εκ τούτου,  στο πλαίσιο 
της λειτουργίας του χώρου
ενθαρρύνεται η ζύμωση και 
ευνοείται η δημιουργία.
Η γκαλερί δίνει ιδιαίτερη σημασία 
στον αλληλοσεβασμό
και το πνεύμα συνεργασίας,
και στοχεύει μέσω της πρωτοποριακής 
προσέγγισης του  να δράσει καταλυτικά
στην ανάπτυξη και διαμόρφωση
της ελληνική καλλιτεχνικής ταυτότητας
".


ΜΕΤΑ από ένα καλοκαίρι συζητήσεων, προβληματισμού, ζυμώσεων , και, σε συνέχεια της πειραματικής λειτουργίας του χώρου ως project space για 2 χρόνια, εγκαινιάσαμε την λειτουργία της Myrό Gallery τον Σεπτέμβριο του 2011, αφενός ο Σταύρος Μυρωνίδης ως ιδιοκτήτης & χρηματοδότης και αφετέρου ο γράφων ως συντονιστής και βασικός επιμελητής του εγχειρήματος. Το παραπάνω απόσπασμα συνόδευσε τα πρώτα Δελτία Τύπου ως ταυτότητα του προσανατολισμού της γκαλερί στα πρώτα της βήματα, και -με εξαίρεση την πρώτη ανακοίνωση  λειτουργίας της γκαλερί- αγνοήθηκε ή θεωρήθηκε από πολλούς ένας καλογραμμένος πρόλογος. Εναν μήνα από τα εγκαίνια της γκαλερί, τον Οκτώβριο του 2011- εκδώσαμε το διμηνιαίο freepress περιοδικό “Arts & Antiques” καλύπτωντας ευρεία θεματολογία, αποδεικνύοντας εμπράκτως τη δέσμευση μας προς τους χώρους της Τέχνης & της Αντίκας, και προσφέροντας μια ανοιχτή σε όλους πλατφόρμα για τον διάλογο και τη συνεργασία στους δύο χώρους.

ΤΗΝ περασμένη εβδομάδα ανακοινώσαμε -αρχικά προς κάθε τυχόν ενδιαφερόμενο από τους συνεργάτες μας, τις άλλες γκαλερί της πόλης, αντικέρ, ακαδημαϊκούς, θεσμικούς παράγοντες και άλλους εμπλεκόμενους στους όμορους χώρους, και στην συνέχεια προς το ευρύ κοινό- την δημιουργία της πρώτης κοινής πλατφόρμας για την προβολή της Τέχνης και της ποιοτικής Αντίκας“Arts & Antiques Fair”. Η πρώτη διοργάνωση θα λάβει χώρα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο 1800 τ.μ. στο πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα Athos Palace στην Χαλκιδική στις 6,7 & 8 Ιουλίου.

ΚΡΙΣΗ είναι να στέκεσαι μόνο σου απέναντι στα προβλήματα”, κατέληξε σχετική συζήτηση με φίλο μας προχτές. Ακούγεται παρανοϊκό -για τα ελληνικά επιχειρηματικά ήθη- ένας επιχειρηματίας να επενδύει μεγάλα ποσά, ή, ένα στέλεχος προσπάθεια και σκληρή δουλειά, μεσούσης μιας κρίσης δίχως τέλος. Είναι πεποίθηση τόσο του γράφοντος, όσο και Σταύρου Μυρωνίδη, του ανθρώπου κατέστησε δυνατά όλα τούτα επενδύοντας χρήμα & προσωπική δουλειά, ότι θα πρέπει να αναζητήσουμε συμμάχους και συνοδοιπόρους, να εγκαινιάσουμε νέες συνεργασίες και να προσφέρουμε τον καλύτερο εαυτό μας και τις κοινές προσπάθειες μας στην ανάπτυξη της αγοράς, στην εξωστρέφεια, μέσω συνεργατικών μοντέλων.

ΕΙΜΑΣΤΕ ανοικτοί σε κάθε πρόταση συνεργασίας που θα εμπλέκει οποιαδήποτε από τις δραστηριότητες μας. Ενημερωθείτε για το Arts & Antiques Fair -που το έχουμε μπροστά μας, σε μερικές εβδομάδες και ελάτε να γνωριστούμε.

Πάρης Καπράλος
Myrό Gallery / Arts & Antiques Magazine, Fair


ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Κρατήστε στους σελιδοδείκτες σας 
την κεντρική σελίδα 
του  Arts & Antiques Fair
 Δείτε την αντικερί / οίκο δημοπρασιών μας

Δείτε την Myrό Gallery
Δείτε το  πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα 
Athos Palace στην Χαλκιδική 
όπου θα λάβει χώρα 
το Arts & Antiques Fair 


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ