Sunday, 24 June 2012

EDITO | Ιούνιος 2012 :: Μετά την κρίση, είμαστε

"Η γκαλερί Myrό έχει στόχο να δώσει βήμα
σε κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα, να
ενθαρρύνει την ελεύθερη δημιουργία,
αλλά και να πλαισιώσει
τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της
με πολλές διαφορετικές μορφές 
και είδη Τέχνης.
Ως εκ τούτου,  στο πλαίσιο 
της λειτουργίας του χώρου
ενθαρρύνεται η ζύμωση και 
ευνοείται η δημιουργία.
Η γκαλερί δίνει ιδιαίτερη σημασία 
στον αλληλοσεβασμό
και το πνεύμα συνεργασίας,
και στοχεύει μέσω της πρωτοποριακής 
προσέγγισης του  να δράσει καταλυτικά
στην ανάπτυξη και διαμόρφωση
της ελληνική καλλιτεχνικής ταυτότητας
".


ΜΕΤΑ από ένα καλοκαίρι συζητήσεων, προβληματισμού, ζυμώσεων , και, σε συνέχεια της πειραματικής λειτουργίας του χώρου ως project space για 2 χρόνια, εγκαινιάσαμε την λειτουργία της Myrό Gallery τον Σεπτέμβριο του 2011, αφενός ο Σταύρος Μυρωνίδης ως ιδιοκτήτης & χρηματοδότης και αφετέρου ο γράφων ως συντονιστής και βασικός επιμελητής του εγχειρήματος. Το παραπάνω απόσπασμα συνόδευσε τα πρώτα Δελτία Τύπου ως ταυτότητα του προσανατολισμού της γκαλερί στα πρώτα της βήματα, και -με εξαίρεση την πρώτη ανακοίνωση  λειτουργίας της γκαλερί- αγνοήθηκε ή θεωρήθηκε από πολλούς ένας καλογραμμένος πρόλογος. Εναν μήνα από τα εγκαίνια της γκαλερί, τον Οκτώβριο του 2011- εκδώσαμε το διμηνιαίο freepress περιοδικό “Arts & Antiques” καλύπτωντας ευρεία θεματολογία, αποδεικνύοντας εμπράκτως τη δέσμευση μας προς τους χώρους της Τέχνης & της Αντίκας, και προσφέροντας μια ανοιχτή σε όλους πλατφόρμα για τον διάλογο και τη συνεργασία στους δύο χώρους.

ΤΗΝ περασμένη εβδομάδα ανακοινώσαμε -αρχικά προς κάθε τυχόν ενδιαφερόμενο από τους συνεργάτες μας, τις άλλες γκαλερί της πόλης, αντικέρ, ακαδημαϊκούς, θεσμικούς παράγοντες και άλλους εμπλεκόμενους στους όμορους χώρους, και στην συνέχεια προς το ευρύ κοινό- την δημιουργία της πρώτης κοινής πλατφόρμας για την προβολή της Τέχνης και της ποιοτικής Αντίκας“Arts & Antiques Fair”. Η πρώτη διοργάνωση θα λάβει χώρα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο 1800 τ.μ. στο πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα Athos Palace στην Χαλκιδική στις 6,7 & 8 Ιουλίου.

ΚΡΙΣΗ είναι να στέκεσαι μόνο σου απέναντι στα προβλήματα”, κατέληξε σχετική συζήτηση με φίλο μας προχτές. Ακούγεται παρανοϊκό -για τα ελληνικά επιχειρηματικά ήθη- ένας επιχειρηματίας να επενδύει μεγάλα ποσά, ή, ένα στέλεχος προσπάθεια και σκληρή δουλειά, μεσούσης μιας κρίσης δίχως τέλος. Είναι πεποίθηση τόσο του γράφοντος, όσο και Σταύρου Μυρωνίδη, του ανθρώπου κατέστησε δυνατά όλα τούτα επενδύοντας χρήμα & προσωπική δουλειά, ότι θα πρέπει να αναζητήσουμε συμμάχους και συνοδοιπόρους, να εγκαινιάσουμε νέες συνεργασίες και να προσφέρουμε τον καλύτερο εαυτό μας και τις κοινές προσπάθειες μας στην ανάπτυξη της αγοράς, στην εξωστρέφεια, μέσω συνεργατικών μοντέλων.

ΕΙΜΑΣΤΕ ανοικτοί σε κάθε πρόταση συνεργασίας που θα εμπλέκει οποιαδήποτε από τις δραστηριότητες μας. Ενημερωθείτε για το Arts & Antiques Fair -που το έχουμε μπροστά μας, σε μερικές εβδομάδες και ελάτε να γνωριστούμε.

Πάρης Καπράλος
Myrό Gallery / Arts & Antiques Magazine, Fair


ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Κρατήστε στους σελιδοδείκτες σας 
την κεντρική σελίδα 
του  Arts & Antiques Fair
 Δείτε την αντικερί / οίκο δημοπρασιών μας

Δείτε την Myrό Gallery
Δείτε το  πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα 
Athos Palace στην Χαλκιδική 
όπου θα λάβει χώρα 
το Arts & Antiques Fair 


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.