Saturday, 30 June 2012

Arts & Antiques Fair 2012 | Athos Palace 6,7,8 Ιουλίου

 
Η απάντηση μας στην δυστοπία της κρίσης, τόσο στα επιχειρηματικά πράγματα που σχετίζονται με την τέχνη όσο και στο πρόβλημα της προώθησης του ελληνικού εικαστικού προϊόντος στο εξωτερικό είναι ένας νέος θεσμός που εγκαθιδρύουμε από φέτος, στην Βόρειο Ελλάδα, το Arts & Antiques Fair.

Μοναδικό στο είδος του το εγχείρημα του επιχειρηματία Σταύρου Μυρωνίδη, ιδρυτή και ιδιοκτήτη του οίκου δημοπρασιών Antique’s House και της Myro Gallery στην Θεσσαλονίκη, θα λάβει χώρα στο υπερπολυτελές ξενοδοχειακό θέρετρο Athos Palace στην Καλλιθέα Χαλκιδικής, το τριήμερο 6-8 Ιουλίου 2012. Ο επισκέπτης του Fair θα βρεθεί σε ένα πανόραμα ποιοτικής αντίκας και ελληνικής σύγχρονης τέχνης. Η διοργάνωση φιλοδοξεί να αποτελέσει πλατφόρμα για την ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, της αντίκας, και της επιχειρηματικότητας στους όμορους χώρους της οικονομίας, συμβάλλοντας στην πολιτιστική διπλωματία και την διαμόρφωση εικόνας για την ελληνική πολιτιστική ταυτότητα σήμερα.

Στόχος  της διοργάνωσης είναι να καταστεί ένα ζωντανό φόρουμ ανταλλαγής απόψεων, ενημέρωσης, αφορμής έναρξης νέων συνεργασιών και αγοραπωλησιών. Αντικέρ θα εκθέτουν τα σημαντικότερα δείγματα των συλλογών τους, ζωγράφοι θα συμμετέχουν εκθέτοντας τμήμα των δημιουργιών τους και καταξιωμένοι γκαλερίστες θα παρουσιάσουν έργα των συλλογών τους και των καλλιτεχνών που αυτοί εκπροσωπούν. Μεταξύ άλλων θα συμμετέχουν η γκαλερί της Λόλας Νικολάου, οι Αντίκες Κόρδα, Era Antica, Sol's Antiques & Gallery, Συλλογή Λαζαρίδη, κ.α. Η έκθεση θα λειτουργήσει καθημερινά Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 6-8 Ιουλίου για ένα δωδεκάωρο καθημερινά (από τις 10.00 το πρωί μέχρι τις 10.00 το βράδυ), στο συνεδριακό κέντρο του Athos Palace.

Το Arts & Antiques Fair αποτελεί μια πλατφόρμα συνεργασίας ελληνικών γκαλερί, αντικερί, οίκων δημοπρασιών, καλλιτεχνών, με ισχυρή δυνατότητα προβολής της ελληνικής τέχνης, σε τουριστικές περιοχές και πολυτελή θέρετρα, όπως το Athos Palace που αποτελούν προορισμούς για ξένους συλλέκτες, γκαλερί του εξωτερικού κλπ. Έτσι, το προφίλ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αναβαθμίζεται και εμπλουτίζεται.

Παράλληλα, μέσω του νέου θεσμού των Arts & Antiques Fairs προωθείται η αντίκα, ένα προϊόν μεταποίησης και προστιθέμενης αξίας. Στην διάρκεια των δεκαετιών του '80 και του '90 οι Έλληνες αγόρασαν πληθώρα ποιοτικών αντικών, στις περισσότερες περιπτώσεις ασυντήρητων, τις οποίες συντήρησαν και μεταποίησαν. Τα έπιπλα που για πολλούς αιώνες κατασκευάζονταν με υπερηφάνεια από τεχνίτες προικισμένους με ταλέντο, οι οποίοι είχαν στόχο οι δημιουργίες τους να αντέξουν για πάντα είναι οικολογικά, επαναχρησιμοποιήσιμα και, όχι μόνο δεν χάνονται θέσεις εργασίας από την υιοθέτηση της αγοράς, συντήρησης και επανάχρησής τους, αλλά γύρω τους αναπτύσσεται ένα  εξαιρετικά ενδιαφέρον οικοσύστημα παραδοσιακά ελληνικών επαγγελμάτων που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.  Το έπιπλο – αντίκα αντιστέκεται στον χρόνο, είναι ιδανικό για επανάχρηση καθώς λόγω της στιβαρότητας κατασκευής του, παραμένει χρηστικό, ενώ  επίσης είναι δυνατή η μεταποίηση, αποτελώντας σε κάθε περίπτωση εξαιρετική αγορά σε επίπεδο επένδυση, καθώς –αντίθετα με άλλα αντικείμενα της καθημερινότητας μας- όσο παλιώνει τόσο μεγαλώνει η αξία μεταπώλησης της, σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης της αποφασίσει για οποιονδήποτε λόγο να την διαθέσει..

Το line up της διοργάνωσης έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και μπορείτε να το δείτε πατώντας ΕΔΩ.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.