Tuesday, 29 May 2012

Ατομική έκθεση του Δήμου Κηπουρού στον χώρο Myrό Project Room



H Myrό Gallery παρουσιάζει ατομική έκθεση του ζωγράφου Δήμου Κηπουρού στο Myrό Project Room και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της, την Πέμπτη 31 Μαΐου 2012 στις 20.00.  Ο Δήμος Κηπουρός έδειξε για πρώτη φορά δουλειά του στην γκαλερί Myrό τον Νοέμβριο του 2011 στο πλαίσιο της έκθεσης “Περιβάλλον – Εικόνα – Μορφή” εντυπωσιάζοντας τόσο τους διοργανωτές με την ποιότητα της δουλειάς του όσο και το κοινό της γκαλερί. Κινούμενος με άνεση στην αποτύπωση εξαιρετικών έργων που αγγίζουν την τελειότητα στον νατουραλιστικό ρεαλισμό, ο νεαρός ζωγράφος δεν αποποιείται της δυνατότητας του ζωγράφου να παγώνει τον χρόνο αλλά και να εκφράζει στιγμιαία συναισθήματα στα πρόσωπα που αποτυπώνει. Παράλληλα, στην συγκεκριμένη έκθεση θα δούμε "νεκρές φύσεις" κατά την ευρεία έννοια του όρου -αντικείμενα της καθημερινής ζωής που στέκονται μπροστά  μας "σα να βρίσκονται πραγματικά εκεί".

Ο καλλιτέχνης σημειώνει για την δουλειά του: «Βασικός άξονας της δουλειάς μου είναι η ζωγραφική ανθρώπινων ψυχικών καταστάσεων και ο τρόπος με τον οποίο αυτές αποδίδονται σε εικαστικό έργο. Ψυχικές καταστάσεις οικείων προσώπων καθώς και προσωπικές τις οποίες προσδοκώ να μεταφέρω με παραστατικό τρόπο».  



Σύντομο Βιογραφικό 
Ο Δήμος-Ελευθέριος Κηπουρός σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2006 – 2011) και αποφοίτησε από το εργαστήριου του Γ. Καστρίτση. Γεννημένος στην Ορεστιάδα το 1987. Το εικαστικό του ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως σε έμψυχα ή άψυχα πορτρέτα (αντικείμενα) . Το έργο του περιλαμβάνει επίσης σχέδια, τοπία και νεκρές φύσεις. Από το 2007 συμμετέχει σε ομαδικές εκθέσεις σε Φλώρινα, Κοζάνη, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα.   

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Ιουνίου.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στο site της γκαλερί, 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ