Monday, 28 May 2012

Kalestesia Suites | Διακοπές & business σε ιδανικό περιβάλλον


ΣΤΑ τέλη της δεκαετίας του ‘90 αρχές του 2000, σε κάποια επίσκεψη στην Σαντορίνη αγοράστηκε ένα οικόπεδο 3 στρεμμάτων, από τον κ. Λάμπη Ουζουνίδη, επιχειρηματία από την Θεσσαλονίκη, στον οποίο άρεσε το νησί και το συγκεκριμένο σημείο. Στις αρχές της νέας χιλιετίας έπεσαν τα θεμέλια και μερικά χρόνια αργότερα, χτίστηκαν οι δομές που αποτελούν το συγκρότημα Kalestesia Suites, αν και ο αρχικός σκοπός ήταν να κατοικεί σε αυτό ο ίδιος και η οικογένεια του, οι φίλοι, συνεργάτες και πελάτες του. Έτσι, μια επιλογή για ένα εξαιρετικό εξοχικό σύντομα μετατράπηκε σε κάτι διαφορετικό: όνειρα ζωής όπως η σχέση με την ελληνική κουζίνα, την Τέχνη, συνάντησαν τον σχέδιο μόδας, την οινογνωσία μέσα από μια επιχειρηματική ιδέα που ξεφεύγει κατά πολύ από τη συνηθισμένη και κάπως “πεζή” προσφορά ήλιου και θάλασσας προς τους φιλοξενούμενους των ελληνικών νησιών...


Η συνάντηση μας με τον κ. Λάμπη Ουζουνίδη, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας Kalestesia που δραστηριοποιείται στον χώρο του σχεδιασμού και παραγωγής ενδύματος σε συνεργασία με διεθνείς εταιρείες του εν λόγω επιχειρηματικού κλάδου, έγινε   ένα Σαββατοκύριακο στο Antiques House με αφορμή το ενδιαφέρον του για τις αντίκες. Μέσα σε δυο προτάσεις ο κ. Ουζουνίδης μας μίλησε για μερικά πράγμα που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον. Είναι εκπληκτικό να ακούς εν μέσω της γενικευμένης πια επιχειρηματικής δυσπραγίας που κατακυριαρχεί την ελληνική αγορά σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικότητας κάποιον να βάζει σε εφαρμογή ιδέες καινοτόμες και δημιουργικές, που συν τοις άλλοις προάγουν τις τέχνες και την ποιότητα ζωής, προβάλλοντας τα αγαθά και τις δυνατότητες της χώρας μας. 


Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του Kalestesia Suites; Τι το ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες υποδομές φιλοξενίας; Σε ποιους απευθύνεται;
Αρχικά ξεκινήσαμε με στόχο να φτιάξουμε απλές κατοικίες με εγγύτητα η μία στην άλλη, για χρήση από την οικογένεια μας και τους φιλοξενούμενους μας, συνεργάτες και φίλους. Λόγω του αντικειμένου μας οι περισσότεροι συνεργάτες μας είναι ξένοι: κεντροευρωπαίοι και βορειοευρωπαίοι οι πιο πολλοί. Φέτος σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε διαφορετικά αυτές τις υποδομές. Θα μπορούσαν να γίνουν ένα όχημα για την πραγματοποίηση ενός μεγάλους εύρους επιθυμιών ζωής. Έτσι, δεν κινηθήκαμε απλά ώστε να δημιουργήσουμε μια ακόμα μονάδα με ενοικιαζόμενα δωμάτια ή επιπλωμένα διαμερίσματα, αλλά -εξ αρχής- στοχεύσαμε προς μια πελατεία υψηλότερου επιπέδου. Προς το παρόν διαθέτουμε έξι σουίτες και σύντομα θα υπάρχουν άλλες έξι, φτιάξαμε ένα spa, έναν χώρο γυμναστηρίου, έναν εκθεσιακό χώρο κατάλληλο για να φιλοξενήσει εικαστικές εκθέσεις στη προσπάθεια μας να αναβαθμίσουμε τον χώρο. Ευελπιστούμε γύρω στις 10 Ιουνίου να είμαστε έτοιμοι για να υποδεχτούμε τον κόσμο μας εκεί. Επειδή όμως η  Kalestesia έχει αναγνωρισιμότητα στις μεγάλες αλυσίδες της Ευρώπης, σκέφτηκα να συνδέσω το όνομα της εταιρείας με αυτή την προσπάθεια.


Η επιλογή να διαμορφώσετε υποδομή για καλλιτεχνικές δραστηριότητες πως προέκυψε και για τι χρήση προορίζεται;
Πρόκειται για την ολοκλήρωση μιας συνολικής άποψης αναφορικά με την εμπειρία που θα έχει ο φιλοξενούμενος μας και εμείς οι ίδιοι, καθώς, όπως ήδη ανέφερα, υπάρχει ένα ισχυρό προσωπικό στίγμα σε αυτό το project. Φτιάξαμε έναν χώρο τέχνης που γειτνιάζει με έναν χώρο κατάλληλο για γευσιγνωσία κρασιών. Θεωρώ αλληλένδετες τέτοιες δραστηριότητες. Φτιάξαμε τον χώρο για κάθε είδους καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Μάλιστα, έχουμε ήδη προσεγγιστεί από την biennnale της Σαντορίνης και φέτος, με τον συγκεκριμένο χώρο, θα φιλοξενήσουμε μέρος της στις εγκαταστάσεις μας.


Η εμπλοκή σας στην διεθνή αγορά ενδύματος μέσω της βασικής επιχειρηματικής δραστηριότητάς σας -αναφερθήκατε συνοπτικά στη πρώτη συνάντηση μας- σας οδήγησε και στην σκέψη για φιλοξενία πιο ειδικού κοινού...
Πράγματι, υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας ένα μεγάλο και μακρόπνοο project. Επιπλέον όλων όσων είπαμε φτιάξαμε ένα μικρό atelier, έναν χώρο γύρω στα 80 τ.μ. πλήρως εξοπλισμένο ώστε να μπορέσει να χρησιμεύσει ως χώρος δημιουργίας & εργασίας για σχεδιαστές μόδας, ακόμα και να φιλοξενήσει μικρές ομάδες σχεδιαστών με ανάλογα ενδιαφέροντα. Υπάρχουν μηχανές ραφής, σίδερο, σώματα dummies κλπ., μπορούμε να διαθέσουμε και ένα φυσικό μανεκέν. Μια μικρή ομάδα σχεδιαστών μπορεί να παράγει μια μικρή κολεξιόν ή και τα πρωτότυπα τους σχέδια σε ένα περιβάλλον  που αφήνει το μυαλό πολύ πιο ελεύθερο και εκκινεί την δημιουργικότητα. Η φυσική ομορφιά, το τοπίο και κάθε δυνατή άνεση που μπορεί να προσφέρει η φιλοξενία μας μπορεί να δώσει μια ώθηση δημιουργίας σε αυτούς τους ανθρώπους, όσο λίγα άλλα μέρη, και η εγκατάσταση μας να τους βοηθήσει να υλοποιήσουν, δοκιμάσουν, θέσουν σε εφαρμογή άμεσα τις εμπνεύσεις τους. Εργαστήρια στα οποία μπορεί να παραχθεί μια ολόκληρη κολεξιόν, εκτός εγκαταστάσεων με την συμβατική έννοια, σε ένα περιβάλλον ομορφιάς σπανίζουν. Το σκεπτικό μας ήταν εξ αρχής να καλύψουμε αυτή την έλλειψη.


Σκέπτεστε να προχωρήσετε σε κάποιες άλλες προσθήκες;
Σε προσωπικό επίπεδο με ενδιαφέρουν πολλές πτυχές της ελληνικής ζωής. Για παράδειγμα ξεκινήσαμε από φέτος περιορισμένης έκτασης βιολογική καλλιέργεια για κατανάλωση από την μονάδα μας και στοχεύουμε να την επεκτείνουμε. Σε επόμενο βήμα θα δώσουμε έμφαση στην ελληνική κουζίνα. Από φέτος η μονάδα διαθέτει δικό της εστιατόριο. Σε επόμενη φάση θα το εξελίξουμε. Σκεπτόμαστε να φιλοξενούμε έλληνες σεφ με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας διεθνώς, να επεκτείνουμε τις βιολογικές καλλιέργειες μας, να συγκεντρώσουμε μοναδικά προϊόντα από κάθε γωνιά της ελληνικής γης, και να τα προσφέρουμε στο διεθνές κοινό.


Ακούγοντας όλα αυτά κανείς αναρωτιέται τι μέσα διάδοσης θα αξιοποιήσετε για να προβάλετε το εγχείρημα σας...
Πιστεύουμε πολύ στην ποιότητα που διαφημίζει τον εαυτό της. Θεωρώ ότι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε θα ενημερώσει τον κύκλο του  ότι βρήκε κάτι μοναδικό μετά την εμπειρία της φιλοξενίας μας ή την δυνατότητα να εργαστεί δημιουργικά σε αυτό το περιβάλλον. Πέρα απ΄ όλα αυτά, έχουμε και μια σύνδεση με το WGSN, το σημαντικότερο πληροφοριακό portal που κάνει πρόγνωση μόδας και ανάλυση αγοράς διεθνώς, κι έτσι είμαστε σε θέση να συνδεόμαστε με πολλούς δρόμους window shopping, βιτρίνες σε όλον τον κόσμο. Η ιδέα είναι να απευθυνθούμε σε φρέσκους designers από το Λονδίνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, κλπ., να φύγουν από τον τόπο τους, και να βρεθούν να παράγουν περισσότερο και καλύτερα. Ξέρετε, η αλλαγή παραστάσεων, η διαφορετική οπτική που μπορείς να έχεις στα πράγματα βοηθά εξαιρετικά, συμβάλλει καθοριστικά στην δημιουργία. Η φετινή σεζόν είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για εμάς. Το πλήρες “πακέτο” των υπηρεσιών μας θα ξεκινήσει πρακτικά από το 2013. Φέτος θα λειτουργήσουμε περισσότερο ως μια εκλεκτικίστικη επιλογή λειτουργώντας με φίλους, συνεργάτες και γνωστούς μας, και κάθε άλλον βεβαίως που θα ήθελε να ζήσει την εμπειρία του τι μπορούμε να προσφέρουμε. Ένα άλλο ζήτημα είναι αυτό της τιμής. Αντίθετα με τα “boutique” ξενοδοχεία, μία κατηγορία στην οποία κάποιος θα μπορούσε να μας κατατάξει, τουλάχιστον προς το παρόν, οι τιμές μας είναι πολύ λογικές μέχρι και φθηνές. Ο στόχος μας φέτος είναι η απόκτηση τεχνογνωσίας και η δυνατότητα να ξεδιπλώσουμε μέχρι την επόμενη σεζόν το πλήρες μπουκέτο των υπηρεσιών μας.


*Info
Το συγκρότημα Kalestesia Suites 
βρίσκεται στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης 
σε προνομιακή θέση, 
πάνω ακριβώς από την Καλντέρα, 
σε μια από τις ομορφότερες τοποθεσίες του κόσμου. 
Για κρατήσεις & πληροφορίες 
μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά (+30 22860-85097) 
ή να ακολουθήσετε την συμβουλή μας 
και να επισκεφτείτε 
το εξαιρετικά σχεδιασμένο και λειτουργικό site του 
στην διεύθυνση www.kalestesiasuites.com
ενώ θα μπορέσετε με τρία απλά βήματα να κάνετε κράτηση.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ