Monday, 28 May 2012

Kalestesia Suites | Διακοπές & business σε ιδανικό περιβάλλον


ΣΤΑ τέλη της δεκαετίας του ‘90 αρχές του 2000, σε κάποια επίσκεψη στην Σαντορίνη αγοράστηκε ένα οικόπεδο 3 στρεμμάτων, από τον κ. Λάμπη Ουζουνίδη, επιχειρηματία από την Θεσσαλονίκη, στον οποίο άρεσε το νησί και το συγκεκριμένο σημείο. Στις αρχές της νέας χιλιετίας έπεσαν τα θεμέλια και μερικά χρόνια αργότερα, χτίστηκαν οι δομές που αποτελούν το συγκρότημα Kalestesia Suites, αν και ο αρχικός σκοπός ήταν να κατοικεί σε αυτό ο ίδιος και η οικογένεια του, οι φίλοι, συνεργάτες και πελάτες του. Έτσι, μια επιλογή για ένα εξαιρετικό εξοχικό σύντομα μετατράπηκε σε κάτι διαφορετικό: όνειρα ζωής όπως η σχέση με την ελληνική κουζίνα, την Τέχνη, συνάντησαν τον σχέδιο μόδας, την οινογνωσία μέσα από μια επιχειρηματική ιδέα που ξεφεύγει κατά πολύ από τη συνηθισμένη και κάπως “πεζή” προσφορά ήλιου και θάλασσας προς τους φιλοξενούμενους των ελληνικών νησιών...


Η συνάντηση μας με τον κ. Λάμπη Ουζουνίδη, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας Kalestesia που δραστηριοποιείται στον χώρο του σχεδιασμού και παραγωγής ενδύματος σε συνεργασία με διεθνείς εταιρείες του εν λόγω επιχειρηματικού κλάδου, έγινε   ένα Σαββατοκύριακο στο Antiques House με αφορμή το ενδιαφέρον του για τις αντίκες. Μέσα σε δυο προτάσεις ο κ. Ουζουνίδης μας μίλησε για μερικά πράγμα που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον. Είναι εκπληκτικό να ακούς εν μέσω της γενικευμένης πια επιχειρηματικής δυσπραγίας που κατακυριαρχεί την ελληνική αγορά σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικότητας κάποιον να βάζει σε εφαρμογή ιδέες καινοτόμες και δημιουργικές, που συν τοις άλλοις προάγουν τις τέχνες και την ποιότητα ζωής, προβάλλοντας τα αγαθά και τις δυνατότητες της χώρας μας. 


Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του Kalestesia Suites; Τι το ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες υποδομές φιλοξενίας; Σε ποιους απευθύνεται;
Αρχικά ξεκινήσαμε με στόχο να φτιάξουμε απλές κατοικίες με εγγύτητα η μία στην άλλη, για χρήση από την οικογένεια μας και τους φιλοξενούμενους μας, συνεργάτες και φίλους. Λόγω του αντικειμένου μας οι περισσότεροι συνεργάτες μας είναι ξένοι: κεντροευρωπαίοι και βορειοευρωπαίοι οι πιο πολλοί. Φέτος σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε διαφορετικά αυτές τις υποδομές. Θα μπορούσαν να γίνουν ένα όχημα για την πραγματοποίηση ενός μεγάλους εύρους επιθυμιών ζωής. Έτσι, δεν κινηθήκαμε απλά ώστε να δημιουργήσουμε μια ακόμα μονάδα με ενοικιαζόμενα δωμάτια ή επιπλωμένα διαμερίσματα, αλλά -εξ αρχής- στοχεύσαμε προς μια πελατεία υψηλότερου επιπέδου. Προς το παρόν διαθέτουμε έξι σουίτες και σύντομα θα υπάρχουν άλλες έξι, φτιάξαμε ένα spa, έναν χώρο γυμναστηρίου, έναν εκθεσιακό χώρο κατάλληλο για να φιλοξενήσει εικαστικές εκθέσεις στη προσπάθεια μας να αναβαθμίσουμε τον χώρο. Ευελπιστούμε γύρω στις 10 Ιουνίου να είμαστε έτοιμοι για να υποδεχτούμε τον κόσμο μας εκεί. Επειδή όμως η  Kalestesia έχει αναγνωρισιμότητα στις μεγάλες αλυσίδες της Ευρώπης, σκέφτηκα να συνδέσω το όνομα της εταιρείας με αυτή την προσπάθεια.


Η επιλογή να διαμορφώσετε υποδομή για καλλιτεχνικές δραστηριότητες πως προέκυψε και για τι χρήση προορίζεται;
Πρόκειται για την ολοκλήρωση μιας συνολικής άποψης αναφορικά με την εμπειρία που θα έχει ο φιλοξενούμενος μας και εμείς οι ίδιοι, καθώς, όπως ήδη ανέφερα, υπάρχει ένα ισχυρό προσωπικό στίγμα σε αυτό το project. Φτιάξαμε έναν χώρο τέχνης που γειτνιάζει με έναν χώρο κατάλληλο για γευσιγνωσία κρασιών. Θεωρώ αλληλένδετες τέτοιες δραστηριότητες. Φτιάξαμε τον χώρο για κάθε είδους καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Μάλιστα, έχουμε ήδη προσεγγιστεί από την biennnale της Σαντορίνης και φέτος, με τον συγκεκριμένο χώρο, θα φιλοξενήσουμε μέρος της στις εγκαταστάσεις μας.


Η εμπλοκή σας στην διεθνή αγορά ενδύματος μέσω της βασικής επιχειρηματικής δραστηριότητάς σας -αναφερθήκατε συνοπτικά στη πρώτη συνάντηση μας- σας οδήγησε και στην σκέψη για φιλοξενία πιο ειδικού κοινού...
Πράγματι, υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας ένα μεγάλο και μακρόπνοο project. Επιπλέον όλων όσων είπαμε φτιάξαμε ένα μικρό atelier, έναν χώρο γύρω στα 80 τ.μ. πλήρως εξοπλισμένο ώστε να μπορέσει να χρησιμεύσει ως χώρος δημιουργίας & εργασίας για σχεδιαστές μόδας, ακόμα και να φιλοξενήσει μικρές ομάδες σχεδιαστών με ανάλογα ενδιαφέροντα. Υπάρχουν μηχανές ραφής, σίδερο, σώματα dummies κλπ., μπορούμε να διαθέσουμε και ένα φυσικό μανεκέν. Μια μικρή ομάδα σχεδιαστών μπορεί να παράγει μια μικρή κολεξιόν ή και τα πρωτότυπα τους σχέδια σε ένα περιβάλλον  που αφήνει το μυαλό πολύ πιο ελεύθερο και εκκινεί την δημιουργικότητα. Η φυσική ομορφιά, το τοπίο και κάθε δυνατή άνεση που μπορεί να προσφέρει η φιλοξενία μας μπορεί να δώσει μια ώθηση δημιουργίας σε αυτούς τους ανθρώπους, όσο λίγα άλλα μέρη, και η εγκατάσταση μας να τους βοηθήσει να υλοποιήσουν, δοκιμάσουν, θέσουν σε εφαρμογή άμεσα τις εμπνεύσεις τους. Εργαστήρια στα οποία μπορεί να παραχθεί μια ολόκληρη κολεξιόν, εκτός εγκαταστάσεων με την συμβατική έννοια, σε ένα περιβάλλον ομορφιάς σπανίζουν. Το σκεπτικό μας ήταν εξ αρχής να καλύψουμε αυτή την έλλειψη.


Σκέπτεστε να προχωρήσετε σε κάποιες άλλες προσθήκες;
Σε προσωπικό επίπεδο με ενδιαφέρουν πολλές πτυχές της ελληνικής ζωής. Για παράδειγμα ξεκινήσαμε από φέτος περιορισμένης έκτασης βιολογική καλλιέργεια για κατανάλωση από την μονάδα μας και στοχεύουμε να την επεκτείνουμε. Σε επόμενο βήμα θα δώσουμε έμφαση στην ελληνική κουζίνα. Από φέτος η μονάδα διαθέτει δικό της εστιατόριο. Σε επόμενη φάση θα το εξελίξουμε. Σκεπτόμαστε να φιλοξενούμε έλληνες σεφ με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας διεθνώς, να επεκτείνουμε τις βιολογικές καλλιέργειες μας, να συγκεντρώσουμε μοναδικά προϊόντα από κάθε γωνιά της ελληνικής γης, και να τα προσφέρουμε στο διεθνές κοινό.


Ακούγοντας όλα αυτά κανείς αναρωτιέται τι μέσα διάδοσης θα αξιοποιήσετε για να προβάλετε το εγχείρημα σας...
Πιστεύουμε πολύ στην ποιότητα που διαφημίζει τον εαυτό της. Θεωρώ ότι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε θα ενημερώσει τον κύκλο του  ότι βρήκε κάτι μοναδικό μετά την εμπειρία της φιλοξενίας μας ή την δυνατότητα να εργαστεί δημιουργικά σε αυτό το περιβάλλον. Πέρα απ΄ όλα αυτά, έχουμε και μια σύνδεση με το WGSN, το σημαντικότερο πληροφοριακό portal που κάνει πρόγνωση μόδας και ανάλυση αγοράς διεθνώς, κι έτσι είμαστε σε θέση να συνδεόμαστε με πολλούς δρόμους window shopping, βιτρίνες σε όλον τον κόσμο. Η ιδέα είναι να απευθυνθούμε σε φρέσκους designers από το Λονδίνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, κλπ., να φύγουν από τον τόπο τους, και να βρεθούν να παράγουν περισσότερο και καλύτερα. Ξέρετε, η αλλαγή παραστάσεων, η διαφορετική οπτική που μπορείς να έχεις στα πράγματα βοηθά εξαιρετικά, συμβάλλει καθοριστικά στην δημιουργία. Η φετινή σεζόν είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για εμάς. Το πλήρες “πακέτο” των υπηρεσιών μας θα ξεκινήσει πρακτικά από το 2013. Φέτος θα λειτουργήσουμε περισσότερο ως μια εκλεκτικίστικη επιλογή λειτουργώντας με φίλους, συνεργάτες και γνωστούς μας, και κάθε άλλον βεβαίως που θα ήθελε να ζήσει την εμπειρία του τι μπορούμε να προσφέρουμε. Ένα άλλο ζήτημα είναι αυτό της τιμής. Αντίθετα με τα “boutique” ξενοδοχεία, μία κατηγορία στην οποία κάποιος θα μπορούσε να μας κατατάξει, τουλάχιστον προς το παρόν, οι τιμές μας είναι πολύ λογικές μέχρι και φθηνές. Ο στόχος μας φέτος είναι η απόκτηση τεχνογνωσίας και η δυνατότητα να ξεδιπλώσουμε μέχρι την επόμενη σεζόν το πλήρες μπουκέτο των υπηρεσιών μας.


*Info
Το συγκρότημα Kalestesia Suites 
βρίσκεται στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης 
σε προνομιακή θέση, 
πάνω ακριβώς από την Καλντέρα, 
σε μια από τις ομορφότερες τοποθεσίες του κόσμου. 
Για κρατήσεις & πληροφορίες 
μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά (+30 22860-85097) 
ή να ακολουθήσετε την συμβουλή μας 
και να επισκεφτείτε 
το εξαιρετικά σχεδιασμένο και λειτουργικό site του 
στην διεύθυνση www.kalestesiasuites.com
ενώ θα μπορέσετε με τρία απλά βήματα να κάνετε κράτηση.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.