Wednesday, 9 May 2012

Δύο εικαστικές εκθέσεις στο πλαίσιο του homotopia στην Myrό Gallery


H Myrό Gallery στο πλαίσιο της φιλοξενίας εικαστικών εκθέσεων του φεστιβάλ Homotopia παρουσιάζει την δουλειά της φωτογράφου Μαρίας Ιωαννίδου με τίτλο “Σώμα: Ελευθερία ή Ταμπού; Ομορφιά ή Τρόμος; ” στον χώρο Myrό Vitrina, από τις 17 εως τις 30 Μαΐου 2012. Παράλληλα, στον χώρο Myrό Κόγχη παρουσιάζεται η πρωτότυπη δουλειά του Λάζαρου Πάντου με τίτλο OXIDE. Περισσότερες λεπτομέρειες για την έκθση και στοιχεία για τους καλλιτέχνες και το έργο τους θα διαβάσετε ΕΔΩ.

Τo homotopia είναι φεστιβάλ που πραγματοποιείται κάθε Μάιο στην Θεσσαλονίκη έχει καλλιτεχνικό χαρακτήρα και επικεντρώνεται περισσότερο στην ανάδειξη και προώθηση καλλιτεχνών όπου το έργο τους αφορά την εξάλειψη της βίας, του ρατσισμού και της ομοφοβίας. Στόχος του φεστιβάλ είναι να αποτελέσει ένα θεσμό και να ανοίξει διαύλους διαλόγου για την διαφορετικότητα μέσα από την τέχνη. Στην φετινή εκδήλωση δίνεται βαρύτητα στους καλλιτέχνες από την Θεσσαλονίκη και το έργο τους. Εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, θέατρο,video art αλλά και δράσεις δρόμου, ημερίδες και πάρτι είναι μερικά από τα event για αυτή τη χρονιά. Όλα τα event θα διεξαχθούν τον μήνα Μάιο με τριήμερο κορύφωσης στις είκοσι πέντε έως είκοσι επτά Μαΐου.

Προγραμματισμένα event, ακολουθούν τα στοιχεία από κάθε εκδήλωση.

Εκθέσεις
17 Μαΐου μέχρι τις αρχές Ιουνίου «OXIDE» έκθεση Λάζαρου Πάντου, στον χώρο “Κόγχη” της γκαλερί Μυρό.
Μάιος Ομαδική έκθεση με θέμα το γυμνό στην κύρια αίθουσα της γκαλερί Μυρό
Μάιος «Eros» Video art του Νίκου Γιαβρόπουλου, στο COO Cafe|Bar
Μάιος Έκθεση Civil Disobedience: youth revolt (highlights) Κωσταντήνος Μούζουρος,Guram Chachanidze, Michaelαngelo, Μενέλας Σιαφάκας. Επιμέλεια: Ηλίας Ζαΐμης και Μενέλας Σιαφάκας, στο χώρο του Seven film gallery
Μάιος Έκθεση φωτογραφίας, με θέμα το γυναικείο γυμνό στην γκαλερί Μυρό της Μαρίας Ιωαννίδου.

Θεατρικές παραστάσεις
22, 23, 24 Μαΐου «Κάθε Τρίτη στο super Market» Θέατρο Κολοσσαίο
Μονόλογος του Εμάνουελ Νταρλέ. Σκηνοθεσία: Κ. Μπερδέκα
13, 19, 20, 27 Μαΐου «Κόκκινη Πόρτα» του Κωσταντή Ντίσιου αίθουσα πολυχώρου COO Cafe|Bar

Παράλληλες εκδηλώσεις
Αφιέρωμα σε ταινίες με θέμα την ομοφοβία για ολόκληρο το μήνα στο Seven film gallery
Ανοιχτή εκδήλωση δρώμενο σε πλατεία με θέμα την ομοφοβία
Τιμητική εκδήλωση αφιέρωμα στον συγγραφέα Θόδωρο Γρηγοριάδη
Συνάντηση εορτασμού με ένα μεγάλο πάρτι σε συνεργασία με το παγκόσμιο φεστιβάλ Xlsior
Βιωματικό εργαστήριο του Λύο Καλοβυρνά για ομοφυλόφιλους άντρες
Τεστ hiv με την κινητή μονάδα.

Κινηματογραφικές ταινίες
«Θετικές Ιστορίες» του Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη που συνοδεύεται από την ταινία μικρού μήκους «Οι άντρες δεν κλαίνε»
Συζήτηση του Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη και της ΜΚΟ ''Θετική φωνή'' με θέμα το Hiv.
«Albert Nobbs» του Rodrigo Garcia από την Seven Films

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ