Thursday, 10 May 2012

Antiques House | Στα χνάρια της παράδοσης


ΤΗ Παρασκευή 1η Ιουνίου, στις 20.00 το Antiques House παρουσιάζει τους  «Ιχνηλάτες της Παράδοσης», καλλιτέχνες με βιωμένα τα τοπικά ήθη και έθιμα, υπηρετούν τη λαϊκή μας παράδοση και ιδιαίτερα την εθνική μας μουσική από το 1999. Μέχρι σήμερα συμμετείχαν σε πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνεργάστηκαν με καταξιωμένους ερμηνευτές και μουσικούς.  Σε συνεργασία με το στούντιο ηχογραφήσεων «Φωνόγραφος» εκδίδονται δίσκοι με τοπικά τραγούδια και έθιμα περιοχών της Χαλκιδικής. Επιδίωξη  τους είναι η έρευνα, καταγραφή, διάσωση και διάδοση της Ελληνικής λαϊκής κληρονομιάς καθώς και η προσέγγιση στα μουσικά ακούσματα της καθ’ ημάς Ανατολής και των χωρών της Μεσογείου. Συνεργάζονται με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς για διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων ή συμμετοχή σε αυτές, εντός κι εκτός Ελλάδας και για παραγωγή ψηφιακών δίσκων (CD  και DVD). Η βραδυά σκηνογραφείται με έκθεση των εξαιρετικών βυζαντινών, περσικών και ινδικών μικρογραφιών που έχει φιλοτεχνήσει η Βάννα Λαγοπούλου.

  >Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό. 


* Το Antiques House βρίσκεται στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου. Για οδηγίες μετάβασης δείτε στο www.antiqueshouse.gr, ή επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο τηλ. 6971890212 


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ