Friday, 11 May 2012

Εκλεκτή μουσική βραδυά στο Antiques House

ΜΙΑ βραδυά παραδοσιακού ισπανικού, κλασσικού τραγουδιού και όπερας διοργανώνει στις 25 Μαΐου στις 20.00 το βράδυ, το Antiques House στις εγκαταστάσεις του στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια δωρεάν μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο “H αγάπη και η απώλεια στο πέρασμα των αιώνων”  βασισμένη σε ισπανικά τραγούδια, άριες, αντίκες και λίντερ. Θα ερμηνεύσουν ο βαθύφωνος Γεώργιος Μαρσέλος και η υψίφωνος Στέλλα Αδαμίδου συνοδευόμενοι απο τη κλασσική κιθάρα του Δημήτρη Ζωγλοπίτη και με τη σκηνοθετική επιμέλεια του Στέργιου Σαραγιώτη. Χορεύουν οι Μαρίνα Νώτη, Claudia Καραπάνου, Μαρία Χήρα, της σχολής χορού flamenco της Μαρίνας Νώτη “a compas”.

Για τους φίλους του Antiques House, αρκεί να πούμε ότι η μεγάλη αίθουσα δημοπρασιών θα χρησιμεύσει για τη μουσική παράσταση, ένας χώρος με ιδιαίτερη ακουστική. H βραδυά θα είναι η πρώτη απο μια σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων και δρώμενων που θα διοργανώσει το Antiques House με στόχο να εισφέρει πρόσφορο έδαφος στους κατοίκους της περιοχής (community service) και να εγκαινιάσει ένα διάλογο μεταξύ καλλιτεχνών, φορέων και πολιτιστικών παραγόντων.  

Γιώργος Μαρσέλος 
Ο βαθύφωνος Γιώργος Μαρσέλος ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε ηλικία 11 χρονών στο δημοτικό ωδείο θεσσαλονίκης .Αποφοίτησε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με πτυχίο στο φλάουτο και δίπλωμα μονωδίας και μελοδραματικής με άριστα παμψηφεί .Έχει μελετήσει φλάουτο στις τάξεις των Ίλιε Μακοβέι ,Γιάννη Ανισέγκου και Γαλιλαίας Νεβάρτ και κλασικό τραγούδι με τη κ.Συρανούς Τσαλικιάν και κ.Βαρβάρα Τσαμπαλή .Έχει συμμετάσχει ως πρώτο φλάουτο  σε συναυλίες συμφωνικών έργων με τη συμφωνική ορχήστρα νέων Δημήτρης Μητρόπουλος υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης αρχιμουσικού κ.Κάρολου Τρικολίδη.Το 2006 επιλέχθηκε απο τη καλλιτεχνική διευθύντρια της Όπερας Θεσσαλονίκης και τη διεθνούς Φήμης μεσόφωνο Christa Ludwig για να τραγουδήσει το ρόλο του Osmin στην όπερα του W.A.Mozart  Απαγωγή από το Σεράι σε συνεργασία με το θίασο μαριονεττών Aristofunny και υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Christian Glinz. Σαν σολίστας έχει τραγουδήσει επίσης στο ορατόριο του Felix Mendelsshohn Bartoldy στο Μ.Μ.Θ ,στο ρέκβιεμ του Gabriel Faure στη καθολική εκκλήσια και στο Weihnachtsoratorium του Johan Sebastian Bach με τους αρχιμουσικους κ.Κάρολο Τρικολίδη και κ.Jean Christophe Charron ,αρμένικες ψαλμωδίες και στα έξι νυχτερινά του W.A.Mozart.Σαν χορωδός τραγούδησε στο Requiem Solemne του Michael Haydn .Στα προσωπικά του ρεσιταλ έχει τραγουδησει άριες των Meyerbeer,Thomas ,Massenet Halevy και Mozart .Παρακολούθησε σεμινάρια κλασικού τραγουδιού με τους Κωστα Πασχάλη ,Μαρούσα Ξυνή,Christa Ludwig ,Cheryl Studer και Kurt Equiluz.Συνεχίζει να μελετά με το βαθύφωνο Κωνσταντίνο Κατσάρα .Είναι απόφοιτος της Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ και μιλάει άπταιστα αγγλικά και γαλλικά. 

Στέλλα Αδαμίδου 
Γεννήθηκε στην Αλέξανδρούπολη το 1985. Ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές στο πιάνο σε ηλικία 9 ετών. Σε ηλικία 16 ετών άρχισε το κλασσικό τραγούδι. Παρακολούθησε μαθήματα μονωδίας στην Αθήνα με την υψίφωνο κ. Χριστίνα Γιαννακοπούλου. Απο το 2004 σπούδασε στο Νέον Ωδείο Θεσσαλονίκης στη τάξη Μονωδίας-Μελοδραματικής της υψιφώνου και σολίστ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κ.Βαρβάρας Τσαμπαλή. Πήρε το δίπλωμα της με άριστα παμψηφεί. Επίσης κατέχει το Ειδικό πτυχίο της Αρμονίας και Αντίστιξης. Η Στέλλα Αδαμίδου έχει παρουσιάσει άριες,σκηνές από ορατόρια και Lieder σε διάφορες συναυλίες που έχουν πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη και αλλού.Στη Θεσσαλονίκη συνεργάστηκε με την Οπερα Θεσσαλονίκης ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην όπερα «Η Έξυπνη» και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην όπερα «Δέσπω» του Παύλου Καρρέρ σε συνεργασία με το Α.Π.Θ και το Τελλόγλειο Ίδρυμα. Εχει επίσης τραγουδήσει έργα του συνθέτη Δ.Μαραμή σε ρεσιτάλ του συλλόγου της Κρατικής Ορχήστρας. 

Δημήτριος- Χρήστος Ζωγλοπίτης 
Ο Δημήτριος- Χρήστος Ζωγλοπίτης γεννήθηκε στη Λαμία το 1991. Σπούδασε κιθάρα στο Δημοτικό Ωδείο Λαμίας στην τάξη του Φ. Κουτσοθόδωρου ως υπότροφος και το 2011 πήρε το δίπλωμα του με βαθμό Άριστα παμψηφεί και 1ο βραβείο. Είναι απόφοιτος του Μουσικού σχολείου Λαμίας όπου διδάχτηκε βιολί, πιάνο και ταμπουρά. Πλέον είναι τριτοετής σπουδαστής του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει συμμετάσχει και βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς κιθάρας. Επίσης έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και Master Classes από καταξιωμένους Σολίστ κιθάρας, όπως ο Κ. Κοτσιώλης, ο E. Roth, o A. Pusztai , ο Θ. Μίτσαλας, ο Z. Dukic και άλλους.

  > Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.


*Info: Η σχολή χορού flamenco «a compas» βρίσκεται Βαλαωρίτoυ & Βηλαρά 7, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τηλ. 6979822158,
www.acompas.gr


*Το Antiques House βρίσκεται στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου. Για οδηγίες μετάβασης δείτε στο www.antiqueshouse.gr, ή επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο τηλ. 6971890212


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ