Friday, 11 May 2012

Εκλεκτή μουσική βραδυά στο Antiques House

ΜΙΑ βραδυά παραδοσιακού ισπανικού, κλασσικού τραγουδιού και όπερας διοργανώνει στις 25 Μαΐου στις 20.00 το βράδυ, το Antiques House στις εγκαταστάσεις του στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια δωρεάν μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο “H αγάπη και η απώλεια στο πέρασμα των αιώνων”  βασισμένη σε ισπανικά τραγούδια, άριες, αντίκες και λίντερ. Θα ερμηνεύσουν ο βαθύφωνος Γεώργιος Μαρσέλος και η υψίφωνος Στέλλα Αδαμίδου συνοδευόμενοι απο τη κλασσική κιθάρα του Δημήτρη Ζωγλοπίτη και με τη σκηνοθετική επιμέλεια του Στέργιου Σαραγιώτη. Χορεύουν οι Μαρίνα Νώτη, Claudia Καραπάνου, Μαρία Χήρα, της σχολής χορού flamenco της Μαρίνας Νώτη “a compas”.

Για τους φίλους του Antiques House, αρκεί να πούμε ότι η μεγάλη αίθουσα δημοπρασιών θα χρησιμεύσει για τη μουσική παράσταση, ένας χώρος με ιδιαίτερη ακουστική. H βραδυά θα είναι η πρώτη απο μια σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων και δρώμενων που θα διοργανώσει το Antiques House με στόχο να εισφέρει πρόσφορο έδαφος στους κατοίκους της περιοχής (community service) και να εγκαινιάσει ένα διάλογο μεταξύ καλλιτεχνών, φορέων και πολιτιστικών παραγόντων.  

Γιώργος Μαρσέλος 
Ο βαθύφωνος Γιώργος Μαρσέλος ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε ηλικία 11 χρονών στο δημοτικό ωδείο θεσσαλονίκης .Αποφοίτησε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με πτυχίο στο φλάουτο και δίπλωμα μονωδίας και μελοδραματικής με άριστα παμψηφεί .Έχει μελετήσει φλάουτο στις τάξεις των Ίλιε Μακοβέι ,Γιάννη Ανισέγκου και Γαλιλαίας Νεβάρτ και κλασικό τραγούδι με τη κ.Συρανούς Τσαλικιάν και κ.Βαρβάρα Τσαμπαλή .Έχει συμμετάσχει ως πρώτο φλάουτο  σε συναυλίες συμφωνικών έργων με τη συμφωνική ορχήστρα νέων Δημήτρης Μητρόπουλος υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης αρχιμουσικού κ.Κάρολου Τρικολίδη.Το 2006 επιλέχθηκε απο τη καλλιτεχνική διευθύντρια της Όπερας Θεσσαλονίκης και τη διεθνούς Φήμης μεσόφωνο Christa Ludwig για να τραγουδήσει το ρόλο του Osmin στην όπερα του W.A.Mozart  Απαγωγή από το Σεράι σε συνεργασία με το θίασο μαριονεττών Aristofunny και υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Christian Glinz. Σαν σολίστας έχει τραγουδήσει επίσης στο ορατόριο του Felix Mendelsshohn Bartoldy στο Μ.Μ.Θ ,στο ρέκβιεμ του Gabriel Faure στη καθολική εκκλήσια και στο Weihnachtsoratorium του Johan Sebastian Bach με τους αρχιμουσικους κ.Κάρολο Τρικολίδη και κ.Jean Christophe Charron ,αρμένικες ψαλμωδίες και στα έξι νυχτερινά του W.A.Mozart.Σαν χορωδός τραγούδησε στο Requiem Solemne του Michael Haydn .Στα προσωπικά του ρεσιταλ έχει τραγουδησει άριες των Meyerbeer,Thomas ,Massenet Halevy και Mozart .Παρακολούθησε σεμινάρια κλασικού τραγουδιού με τους Κωστα Πασχάλη ,Μαρούσα Ξυνή,Christa Ludwig ,Cheryl Studer και Kurt Equiluz.Συνεχίζει να μελετά με το βαθύφωνο Κωνσταντίνο Κατσάρα .Είναι απόφοιτος της Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ και μιλάει άπταιστα αγγλικά και γαλλικά. 

Στέλλα Αδαμίδου 
Γεννήθηκε στην Αλέξανδρούπολη το 1985. Ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές στο πιάνο σε ηλικία 9 ετών. Σε ηλικία 16 ετών άρχισε το κλασσικό τραγούδι. Παρακολούθησε μαθήματα μονωδίας στην Αθήνα με την υψίφωνο κ. Χριστίνα Γιαννακοπούλου. Απο το 2004 σπούδασε στο Νέον Ωδείο Θεσσαλονίκης στη τάξη Μονωδίας-Μελοδραματικής της υψιφώνου και σολίστ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κ.Βαρβάρας Τσαμπαλή. Πήρε το δίπλωμα της με άριστα παμψηφεί. Επίσης κατέχει το Ειδικό πτυχίο της Αρμονίας και Αντίστιξης. Η Στέλλα Αδαμίδου έχει παρουσιάσει άριες,σκηνές από ορατόρια και Lieder σε διάφορες συναυλίες που έχουν πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη και αλλού.Στη Θεσσαλονίκη συνεργάστηκε με την Οπερα Θεσσαλονίκης ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην όπερα «Η Έξυπνη» και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην όπερα «Δέσπω» του Παύλου Καρρέρ σε συνεργασία με το Α.Π.Θ και το Τελλόγλειο Ίδρυμα. Εχει επίσης τραγουδήσει έργα του συνθέτη Δ.Μαραμή σε ρεσιτάλ του συλλόγου της Κρατικής Ορχήστρας. 

Δημήτριος- Χρήστος Ζωγλοπίτης 
Ο Δημήτριος- Χρήστος Ζωγλοπίτης γεννήθηκε στη Λαμία το 1991. Σπούδασε κιθάρα στο Δημοτικό Ωδείο Λαμίας στην τάξη του Φ. Κουτσοθόδωρου ως υπότροφος και το 2011 πήρε το δίπλωμα του με βαθμό Άριστα παμψηφεί και 1ο βραβείο. Είναι απόφοιτος του Μουσικού σχολείου Λαμίας όπου διδάχτηκε βιολί, πιάνο και ταμπουρά. Πλέον είναι τριτοετής σπουδαστής του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει συμμετάσχει και βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς κιθάρας. Επίσης έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και Master Classes από καταξιωμένους Σολίστ κιθάρας, όπως ο Κ. Κοτσιώλης, ο E. Roth, o A. Pusztai , ο Θ. Μίτσαλας, ο Z. Dukic και άλλους.

  > Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.


*Info: Η σχολή χορού flamenco «a compas» βρίσκεται Βαλαωρίτoυ & Βηλαρά 7, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τηλ. 6979822158,
www.acompas.gr


*Το Antiques House βρίσκεται στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου. Για οδηγίες μετάβασης δείτε στο www.antiqueshouse.gr, ή επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο τηλ. 6971890212


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.