Tuesday, 27 March 2012

Ατομική έκθεση "Πρόσωπα" του Μιχαήλ Τσακουντή στην γκαλερί Myrό τον Απρίλιο



H γκαλερί Myrό παρουσιάζει τον Απρίλιο στην Θεσσαλονίκη την ατομική έκθεση του Μιχαήλ Τσακουντή με τίτλο “Πρόσωπα”. Γεννημένος στο Ηράκλειο Κρήτης, ο εκπληκτικός πορτρετίστας διδάχτηκε ζωγραφική από μικρός, τελείωσε την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, και ολοκλήρωσε την σπουδαστική του πορεία στη St. Martins στο Λονδίνο όπου μελέτησε Mixed Media. Ευδόκησε να τύχει άμεσης αναγνώρισης και εξέθεσε σε ομαδικές εκθέσεις στη Νέα Υόρκη, όπου έμεινε για 4 χρόνια, εκθέτοντας συχνά στο Leslie-Lohman Gay Arts Foundation. Τα τελευταία επτά χρόνια ο Μιχάλης Τσακουντής ζωγραφίζει μονάχα πορτρέτα. Τα έργα του αντικατοπτρίζουν κάθε συναίσθημα και κατάσταση, και αυτό που μιλάει στο συγκινησιακό του θεατή συνήθως είναι η υποδήλωση της πολλαπλότητας κάθε συναισθήματος: τα λυπημένα πρόσωπα σε προκαλούν να τα φαντασιωθείς και στις χαρές τους, τα οργισμένα ήρεμα, τα χαρούμενα παθιασμένα, χωρίς αυτό να αφαιρεί τίποτε από την αξία του απεικονιζόμενου συναισθήματος. Ο ίδιος μιλάει για τη δουλειά του σα να είναι κάτι εξαιρετικά απλό και αυτονόητο. Δίνει μεγάλο βάρος στην ιστορία της Τέχνης, και στη διάρκεια της συνομιλίας μας για τη δουλειά του και τη πορεία του σημείωσε: “Στη ζωγραφική αναζητώ τον άνθρωπο. Κάθε άνθρωπος είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, και, ως θέμα, είναι ανεξάντλητο”. Ο καλλιτέχνης προκρίνει την κλασσική προσέγγιση στον τρόπο της δουλειά του: λάδι σε μουσαμά και με μοντέλα που ποζάρουν ζωντανά στο στούντιο του. Πειραματίστηκε και με άλλα είδη ζωγραφικής, μας είπε, όπως abstract, αλλά πάντοτε κατέληγε στο σημερινό του ύφος, από διαφορετικές πορείες.

Για ημερομηνίες και περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε  
ΕΔΩ

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.