Tuesday, 6 March 2012

Βραδυά αφιερωμένη στις δημοπρασίες σύγχρονης τέχνης στην Myrό


Η γκαλερί Myrό σας προσκαλεί την Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012 στις 20.00 να παρακολουθήσετε μια βραδιά με τίτλο «ΒΡΑΔΥΑ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ» που θα οργανώσει το Antiques House στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στην διάρκεια της οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια δημοπρασία σύγχρονης Τέχνης, ενώ παράλληλα θα πληροφορηθούν για τους τρόπους, τους όρους και τις παραμέτρους των διεθνών διοργανώσεων δημοπρασιών Τέχνης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της πρωτότυπης αυτής βραδιάς δημοπρασίας -που είναι η πρώτη από μια σειρά ανάλογες βραδυές που θα ακολουθήσουν- εφαρμόζονται / επιδεικνύονται πολλοί διαφορετικοί τρόποι δημοπρασίας, ενώ παράλληλα, διατίθενται στο κοινό τόσο έργα σύγχρονης Τέχνης όσο και έργα παλαιότερων περιόδων και κινημάτων, ορισμένα από τα οποία φέρουν «βαριές» υπογραφές, ή θα έχουν αξία πολύ μεγαλύτερη από την τιμή εκκίνησης τους στη δημοπρασία, σε τόσο χαμηλό κόστος που καμία άλλη πρακτική αγοράς ή πώλησης στον χώρο της Τέχνης δεν μπορεί να εξασφαλίσει. Στόχος της πρωτοβουλίας της γκαλερί Myrό και του Antiques House είναι να προσφέρουμε την δυνατότητα στο φιλότεχνο κοινό να γνωρίσει αξιόλογους καλλιτέχνες πληρώνοντας το κατά το δυνατόν μικρότερο αντίτιμο, ώστε, σε πείσμα της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, να είναι σε θέση να αγοράζει τέχνη.

~Myrό Gallery, Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λ. Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310269187, www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.