Thursday, 9 February 2012

Εγκαίνια της έκθεσης "Το πρόσωπο του καλλιτέχνη" στην Myrό



Η γκαλερί Myrό παρουσιάζει την έκθεση “Το πρόσωπο του καλλιτέχνη” βασισμένη σε μια σύλληψη του εικαστικού Λάζαρου Πάντου με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου, και σας περιμένει σήμερα, στα εγκαίνια της, όπου θα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε τους καλλιτέχνες και να σχολιάσετε τα έργα τους. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Μαρτίου

Στην έκθεση συμμετέχουν 40 καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα πειραματίζονται με την απεικόνιση του εαυτού τους, σε μια έκθεση που συνδιαλέγεται με την ακαδημαϊκή αυτοπροσωπογραφία χωρίς να παραμένει πιστή σε αυτήν. Ελεύθεροι από ειδολογικές άγκυρες, οι καλλιτέχνες που απάντησαν στην πρόσκληση της γκαλερί να παράγουν έργα με “καμβά” το πρόσωπο τους συχνά ξεφεύγουν από την απλή απεικονιστική προσέγγιση, διερευνώντας εξπρεσσιονιστικά μονοπάτια που οδηγούν ακόμα και σε τρισδιάστατες δυνατότητες.

Οι συμμετέχοντες εικαστικοί δημιουργοί είναι οι:

Αλεξάνδρα Καδινοπούλου, Ειρήνη Παπαγεωργίου, Γιώργος Πολίτης, Γκίβι Μιχαηλίδης, Σταυρούλα Παπαδάκη, Αμαλία Ζογλοπίτου, Αλέξανδρος Τσαμουσιάδης, Μαρίνα Προβατίδου, Έρη Αγρίου, Φωτεινή Χαμιδιελή, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Μιχαήλ Τσακουντής, Μιχάλης Κόκκινος, Χριστίνα Ζυγούρη, Κωνσταντίνα Μαραγκού, Κυριακή Φωτιάδη, Νίκος Βαβάτσης, Μαρία Παπαδήμου, Δήμος Κηπουρός, Εύα Χαραλαμπίδου, Παναγιώτης Μπερεδήμας, Αιμιλία Ξανθοπούλου, Χρήστος Τσώτσος, Ειρήνη Μωυσίδου. Simis Gatenio, Καίτη Λιαλιαμπίδου, Ειρήνη Μήτση, Έλενα Τονικίδη, SER, Σπυριδούλα Ζάχου, Ξυλοβάτης, Λάζαρος Πάντος, Κική Κολυμπάρη, Χριστίνα Μήχου, Simoni Fontana, Ντίνος Γιωτόπουλος, Δημήτρης Μπουρουντζής, Γιώργος Καλτσίδης, Γιώργος Τουλκερίδης.

 
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
www.artmag.gr
www.in2life.gr
Arts & Antiques magazine >http://artsantiquesmagazine.blogspot.com/

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ