Thursday, 9 February 2012

Εγκαίνια της έκθεσης "Το πρόσωπο του καλλιτέχνη" στην Myrό



Η γκαλερί Myrό παρουσιάζει την έκθεση “Το πρόσωπο του καλλιτέχνη” βασισμένη σε μια σύλληψη του εικαστικού Λάζαρου Πάντου με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου, και σας περιμένει σήμερα, στα εγκαίνια της, όπου θα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε τους καλλιτέχνες και να σχολιάσετε τα έργα τους. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Μαρτίου

Στην έκθεση συμμετέχουν 40 καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα πειραματίζονται με την απεικόνιση του εαυτού τους, σε μια έκθεση που συνδιαλέγεται με την ακαδημαϊκή αυτοπροσωπογραφία χωρίς να παραμένει πιστή σε αυτήν. Ελεύθεροι από ειδολογικές άγκυρες, οι καλλιτέχνες που απάντησαν στην πρόσκληση της γκαλερί να παράγουν έργα με “καμβά” το πρόσωπο τους συχνά ξεφεύγουν από την απλή απεικονιστική προσέγγιση, διερευνώντας εξπρεσσιονιστικά μονοπάτια που οδηγούν ακόμα και σε τρισδιάστατες δυνατότητες.

Οι συμμετέχοντες εικαστικοί δημιουργοί είναι οι:

Αλεξάνδρα Καδινοπούλου, Ειρήνη Παπαγεωργίου, Γιώργος Πολίτης, Γκίβι Μιχαηλίδης, Σταυρούλα Παπαδάκη, Αμαλία Ζογλοπίτου, Αλέξανδρος Τσαμουσιάδης, Μαρίνα Προβατίδου, Έρη Αγρίου, Φωτεινή Χαμιδιελή, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Μιχαήλ Τσακουντής, Μιχάλης Κόκκινος, Χριστίνα Ζυγούρη, Κωνσταντίνα Μαραγκού, Κυριακή Φωτιάδη, Νίκος Βαβάτσης, Μαρία Παπαδήμου, Δήμος Κηπουρός, Εύα Χαραλαμπίδου, Παναγιώτης Μπερεδήμας, Αιμιλία Ξανθοπούλου, Χρήστος Τσώτσος, Ειρήνη Μωυσίδου. Simis Gatenio, Καίτη Λιαλιαμπίδου, Ειρήνη Μήτση, Έλενα Τονικίδη, SER, Σπυριδούλα Ζάχου, Ξυλοβάτης, Λάζαρος Πάντος, Κική Κολυμπάρη, Χριστίνα Μήχου, Simoni Fontana, Ντίνος Γιωτόπουλος, Δημήτρης Μπουρουντζής, Γιώργος Καλτσίδης, Γιώργος Τουλκερίδης.

 
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
www.artmag.gr
www.in2life.gr
Arts & Antiques magazine >http://artsantiquesmagazine.blogspot.com/

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.