Tuesday, 24 January 2012

Point of View | Οι καλύτερες στιγμές σας ανεξίτηλες αναμνήσεις



Η αναγνώριση της φωτογραφίας ως τέχνης άργησε πολύ. Κατά άλλους, δεν έχει επιτευχθεί ακόμη. Ίσως όμως είναι άδικο που μία εκ των Καλών Τεχνών που θα μπορούσε να είναι παρούσα κάθε στιγμή στην ζωή μας λείπει από αυτήν. Ανατρέχοντας στα οικογενειακά άλμπουμ μερικών γενεών πίσω θα ανακαλύψετε στιγμές που έχουν ξεχαστεί. Αν ρωτήσετε τους γηραιότερους της οικογένειας σας ίσως ανακαλύψετε πως και η δική σας οικογένεια είχε έναν οικογενειακό φωτογράφο ή επισκεπτόταν συχνά κάποιο κατάστημα προκειμένου να κρατήσει ανεξίτηλες τις εικόνες που η μνήμη καμιά φορά προδίδει. Είναι στιγμές που σηματοδοτούνται από γάμους, βαπτίσεις, αποφοιτήσεις και άλλες στιγμές, όπως ακόμα και μακρινά ταξίδια, εκδρομές ή σημαντικές επισκέψεις.

Μπορεί όμως στη σημερινή εποχή του αυτοματισμού και τη ευκολίας να υπάρξει ανάγκη για τον οικογενειακό φωτογράφο; Τι μπορεί να κάνει πέρα και πάνω από όσα φαντάζεστε ένας φωτογράφος με σημαντικές στιγμές σας όπως ένας γάμος; Πόση τέχνη μπορεί να χρειάζεται; Πολλή είναι η απάντηση και θα δείτε στην συνέχεια γιατί.

Η Χριστίνα και ο Έκτωρας εργάστηκαν μαζί σε γραφεία φωτογράφων που αναλαμβάνουν γάμους επί 6 χρόνια, στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη, παρακολούθησαν πολλές ώρες σεμιναρίων από τους καλύτερους εξειδικευμένους φωτογράφους παγκοσμίως  (Rocco Ancora , Bambi Cantrell, Yervant), και τελικά αποφάσισαν ότι μπορούν να κάνουν την διαφορά: να μετατρέψουν κάθε στιγμή από απλή καταγραφή σε καλλιτεχνικό γεγονός, “κάθε Album είναι μια ιστορία, κάθε σελίδα είναι η αφήγηση αυτής της ιστορίας” μας είπε ο Έκτωρας, που κρατά την φωτογραφική μηχανή, εκ του ζεύγους. Οι σπουδές του τελείως διαφορετικές -σπούδασε Πληροφορική & Τηλεπικοινωνίες- τον απομάκρυναν για λίγα χρόνια από το  χόμπι του της φωτογραφίας, που τελικά τον διεκδίκησε και πάλι. Η Χριστίνα είναι υπεύθυνη για την βιντεοσκόπηση, κομμάτι εξίσου δύσκολο, αλλά με διαφορετικές προκλήσεις και σημαντικό. Μαζί έφτιαξαν το γραφείο “Point of View” (www.povstudio.info).

“Αποθανατίζουμε τη μαγεία της στιγμής και συχνά καλούμαστε να δημιουργήσουμε αυτή την  μαγεία. Η σκηνοθεσία ενός γάμου δεν είναι ούτε εύκολη ούτε δύσκολη υπόθεση. Θέλει αφοσίωση και προσοχή. Δίνουμε στον κάθε γάμο την προσοχή που χρειάζεται”, μας είπε ο Έκτωρας. “Ειδικά στη περίπτωση των γάμων, είναι εξαιρετικά σημαντική η συζήτηση με κάθε ζευγάρι, οπότε και καταλήγουμε στο πως έχει φανταστεί των γάμο του Glamor ή Romance. Αυτό σημαίνει ότι το ζευγάρι θα πρέπει να διαθέσει τουλάχιστον δύο ώρες σε αυτή τη συζήτηση, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, προσπαθούμε να μη χάσουμε την αποτύπωση του συναισθήματος στη φωτογραφία, και, πάντα, το ζευγάρι να νιώθει άνετα. Συνδυάζοντας την καλλιτεχνική φωτογραφία με το προσωπικό ύφος του καθενός, δημιουργούμε τον γάμο των ονείρων σας”.

Το ζεύγος των φωτογράφων του “Point of View” αναλαμβάνει δουλειές μέσω του internet, κάνει μόνο μικρό αριθμό γάμων που αναλαμβάνουν μόνο οι ίδιοι, χωρίς να χρησιμοποιούν εξωτερικούς συνεργάτες. Θεωρούν κάθε περίπτωση μοναδική, γι’ αυτό και δεν θα δείτε στην ιστοσελίδα τους παραδείγματα ολοκληρωμένων γάμων, παρά μονάχα φωτογραφικές στιγμές και πληροφορίες για τις υπηρεσίες τους. Σε κάθε περίπτωση είναι καλύτερα να μιλήσετε μαζί τους. Στη δουλειά τους δίνουν έμφαση στην ιδιαιτερότητα και στο “destination photography”. Διαλέγουν και προτείνουν τοποθεσίες με βάση τις προτιμήσεις του κάθε ζεύγους και τον “αέρα” που αυτό θέλει να δώσει στις ιδιαίτερες στιγμές που θα φωτογραφηθούν, πέρα από τον γάμο αυτό καθαυτό, τόσο στην εκκλησία, πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά τον γάμο, αλλά κυρίως στην φωτογράφιση της επόμενης ημέρας.

Στόχος μας είναι να εγκαινιάσουμε μια σχέση με τους πελάτες μας και όχι απλά να κάνουμε έναν γάμο. Γι’ αυτό και οι τιμές μας παραμένουν εξαιρετικά “φιλικές”, δεν αντιπροσωπεύουν την δουλειά που γίνεται αλλά είναι -κατά ουσιαστικό τρόπο- τιμές γνωριμίας. Στόχος μας να αναβιώσουμε τον οικογενειακό φωτογράφο, ως θεσμό και ως σχέση με τους πελάτες μας, αφού μετά το γάμο ακολουθεί βάπτιση και πάρτι γενεθλίων και καταλήγουμε σε φωτογράφηση της οικογένειας. Δυνητικοί πελάτες μας είναι αυτοί που δεν θέλουν μια απλή κάλυψη της εκδήλωσης τους αλλά το κάτι διαφορετικό, ξεχωριστό και καλλιτεχνικό”, καταλήγει ο Έκτωρας.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν και στην φωτογράφιση και τη βιντεοσκόπηση, για την οποία απαιτείται και κάποια σκηνοθετική δεινότητα. Τόσο στη φωτογράφιση όσο και τη βιντεοσκόπηση αξιοποιείται εξο0πλισμός τελευταίας τεχνολογίας που έχει αγοραστεί εξολοκλήρου στο εξωτερικό. Μάλιστα στη περίπτωση της βιντεοσκόπησης χρησιμοποιείται και Steadicam, όπως συμβαίνει πλέον στο γύρισμα των κινηματογραφικών ταινιών. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό . Και δυστυχώς δεν μεταφέρεται στο χαρτί. Θα πρέπει να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του “Point of View” για να πάρετε μια γεύση!

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.