Saturday, 21 January 2012

Εντυπωσιακή η πρώτη δημοπρασία του 2012 στο Antiques House



Η πρώτη δημοπρασία του 2012 του Antiques House θα είναι εντυπωσιακή. Δείτε τα αντικείμενα στο slideshow. Αυτή τη φορά δίνεται έμφαση σε εξαιρετικής ποιότητας χαλιά Ανατολής και βαριές αντίκες μεγάλης αξίας που θα ξεκινούν από εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Σε αυτή τη δημοπρασία ξεχωρίζουν ρολόγια-αντίκες εξαιρετικής τέχνης, κυριαρχούν ενδιαφέροντα χαρακτικά, γνήσια χαλιά Ανατολής και έργα τέχνης από διάφορες περιόδους, και, σύγχρονους, αλλά και κλασσικούς δημιουργούς, όπως επίσης εξαιρετικά αμερικάνικα και ευρωπαϊκά έπιπλα-αντίκες. Η δημοπρασία θα λάβει χώρα στο Myrό Antiques House στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης (2o χλμ Σουρωτής /Αγ. Αντωνίου) την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου στις 19.00 (εγγραφές στις 18.30).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία -όπως πάντα- είναι πάντα ανοικτή στο κοινό, ακόμα και αν οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθήσουν δεν επιθυμούν να δεσμευτούν για κάποια αγορά, αλλά απλώς να γνωρίσουν τον κόσμο της αντίκας και τις δυνατότητες που παρέχονται. Πέρα από τη τυπική διαδικασία που ακολουθείται με βάση διεθνείς προδιαγραφές, κάθε δημοπρασία παρέχει γνωστικό περιεχόμενο και υπόβαθρο το οποίο εστιάζεται σε μία ποικιλία θεμάτων, όπως ανάλυση από ειδικούς επί θεμάτων που αφορούν τη συντήρηση, τη χρονολόγηση και την αντικειμένων, επίπλων, έργων Τέχνης, αλλά ακόμα και θεμάτων που άπτονται περιόδων και κινημάτων στη Τέχνη. Ο οίκος προσπαθεί μέσα από τις δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Β. Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή νοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, με μακρά παράδοση στο είδος. Τόσο επαγγελματίες όσο και ιδιώτες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν δικαίωμα συμμετοχής. Στη λήξη κάθε δημοπρασίας ο οίκος παραθέτει δεξίωση με μπουφέ για όλους τους καλεσμένους του, με εκλεκτά είδη & κρασιά που διαθέτουν στον οίκο τοπικοί μικροί παραγωγοί, ειδικά για τη περίσταση. Για τους όρους συμμετοχής στη δημοπρασία όσο και για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη δημοπρασία ανατρέξτε στο site του Antiques House www.antiqueshouse.gr

Επιπλέον, το Antiques House διαθέτει πούλμαν 50 θέσεων το οποίο θα ξεκινήσει από τον Λ. Πύργο στις 18.00, την ημέρα της δημοπρασίας, ώστε να δώσει την ευκαιρία συμμετοχής ή/και παρακολούθησης της ακόμη και σε όσους δεν μπορούν να φτάσουν στις γκαταστάσης του στην Σουρωτή με δικό του όχημα. Για αυτή τη δυνατότητα μπορείτε να συνεννοήστε με τον κ. Πάρη Καπράλο, στο τηλέφωνο 6948813460.

Τέλος, πρέπει να επισημάνουμε βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Βεβαίως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα δουν και στην ιστοσελίδα μας που βρίσκεται στη www.antiqueshouse.gr. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (info@antiqueshouse.gr ή καλώντας στο 6971890212)

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ