Monday, 21 November 2011

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου το επόμενο ραντεβού σας με το Antique’s House

Η τελευταία δημοπρασία του 2011 στο Antiques House θα είναι εντυπωσιακή και ιδιαίτερη, με έμφαση σε εξαιρετικής ποιότητας χαλιά Ανατολής και βαριές αντίκες μεγάλης αξίας που θα ξεκινούν από εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Βεβαίως, όπως πάντα, η δημοπρασία θα αποτελέσει μια ευκαιρία να συναντηθούμε και πάλι ή να γνωριστούμε με όσους από εσάς θα μας τιμήσετε με τη παρουσία σας για πρώτη φορά. Οι τακτικοί “θαμώνες” στη δημοπρασία μας γνωρίζουν ότι το Myrό Antiques House διοργανώνει μία φορά κάθε δύο μήνες, στην αντικερί που διατηρεί στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης (2o χλμ Σουρωτής /Αγ. Αντωνίου) μία δημοπρασία έργων Τέχνης από πολλές διαφορετικές περιόδους, ενώ την προτίμηση του κοινού αναζητούν και σημαντικά έργα σύγχρονης Τέχνης. Περιμένουμε τους φίλους μας στην επόμενη δημοπρασία μας που θα διεξαχθεί την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου -όπως και κάθε πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου μήνα από τη προηγούμενη, οπότε, όπως σε κάθε δημοπρασία του Antique’s House, θα διατεθούν και “βαριές” αντίκες (ευρωπαϊκά & αμερικάνικα έπιπλα από διάφορες περιόδους, γκραβούρες ηλικίας μερικών αιώνων, και διάφορα αντικείμενα. 

Η διαδικασία -όπως πάντα- είναι πάντα ανοικτή στο κοινό, ακόμα και αν οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθήσουν δεν επιθυμούν να δεσμευτούν για κάποια αγορά, αλλά απλώς να γνωρίσουν τον κόσμο της αντίκας και τις δυνατότητες που παρέχονται.  Πέρα από τη τυπική διαδικασία που ακολουθείται με βάση διεθνείς προδιαγραφές, κάθε δημοπρασία παρέχει γνωστικό περιεχόμενο και υπόβαθρο το οποίο εστιάζεται σε μία ποικιλία θεμάτων, όπως ανάλυση από ειδικούς επί θεμάτων που αφορούν τη συντήρηση, τη χρονολόγηση και την αντικειμένων, επίπλων, έργων Τέχνης, αλλά ακόμα και θεμάτων που άπτονται περιόδων και κινημάτων στη Τέχνη. Ο οίκος μας προσπαθεί μέσα από τις δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Β. Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή νοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, με μακρά παράδοση στο είδος. Επαγγελματίες έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν, ωστόσο, μπορούν να “χτυπήσουν” μόνο μέχρι δέκα αντικείμενα σε κάθε δημοπρασία, ώστε να γίνεται σωστή κατανομή των αντικειμένων σε όλους τους συμμετέχοντες. Η δημοπρασία για λόγους διαφάνειας δεν δέχεται “χτυπήματα” μέσω internet ή τηλεφώνου (absentee bidding). 

Στη λήξη κάθε δημοπρασίας ο οίκος παραθέτει δεξίωση με μπουφέ για όλους τους καλεσμένους του, με εκλεκτά είδη & κρασιά που διαθέτουν στον οίκο τοπικοί μικροί παραγωγοί, ειδικά για τη περίσταση.  Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική  ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Βεβαίως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα δουν και στην ιστοσελίδα μας που βρίσκεται στη www.antiqueshouse.gr. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (info@antiqueshouse.gr ή καλώντας  στο 6971890212).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.