Saturday, 10 September 2011

Antiques House | Δημοπρασία Τέχνης, Αντίκας & Αντικειμένων στις 5 Οκτωβρίου

 
ΕΝ πολλοίς παρεξηγημένη ιστορία, η δημοπρασίες έργων Τέχνης και αντικειμένων στην Ελλάδα είναι περισσότερο γνωστές από τον κινηματογράφο, ενώ άλλοι συγχέουν το είδος με τις δημεύσεις περιουσιών και άλλοι, είχαν την ατυχία να συμμετέχουν σε δημοπρασίες που τα αντικείμενα καταλήγουν να πωλούνται σε υψηλότατες τιμές, με “χτυπήματα” μέσω internet ή τηλεφώνου (absentee bidding). Είναι πραγματικά κρίμα που ο κόσμος εξαιτίας όλων αυτών των λόγων, ή απλά επειδή δεν ξέρει τι πραγματικά είναι μία δημοπρασία, δεν αγακαλιάζει το είδος, ιδίως σε εποχές κρίσης και παρατεταμένης οικονομικής δυσπραγίας, σαν αυτές που διερχόμαστε.

Σε αυτή τη συγκυρία το Myrό Antiques House διοργανώνει μία φορά κάθε δύο μήνες, στην αντικερί που διατηρεί στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης (2o χλμ Σουρωτής /Αγ. Αντωνίου) μία δημοπρασία έργων Τέχνης από πολλές διαφορετικές περιόδους, ενώ την προτίμηση του κοινού αναζητούν και σημαντικά έργα σύγχρονης Τέχνης. Περιμένουμε τους φίλους μας στην επόμενη δημοπρασία μας που θα διεξαχθεί την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, οπότε, όπως σε κάθε δημοπρασία του Antique’s House, θα διατεθούν και “βαριές” αντίκες (ευρωπαϊκά & αμερικάνικα έπιπλα από διάφορες περιόδους, γκραβούρες ηλικίας μερικών αιώνων, και διάφορα αντικείμενα. Η διαδικασία -όπως πάντα- είναι πάντα ανοικτή στο κοινό, ακόμα και αν οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθήσουν δεν επιθυμούν να δεσμευτούν για κάποια αγορά, αλλά απλώς να γνωρίσουν τον κόσμο της αντίκας και τις δυνατότητες που παρέχονται.

Πέρα από τη τυπική διαδικασία που ακολουθείται με βάση διεθνείς προδιαγραφές, κάθε δημοπρασία παρέχει γνωστικό περιεχόμενο και υπόβαθρο το οποίο εστιάζεται σε μία ποικιλία θεμάτων, όπως ανάλυση από ειδικούς επί θεμάτων που αφορούν τη συντήρηση, τη χρονολόγηση και την αντικειμένων, επίπλων, έργων Τέχνης, αλλά ακόμα και θεμάτων που άπτονται περιόδων και κινημάτων στη Τέχνη. Ο οίκος μας προσπαθεί μέσα από τις δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Β. Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή νοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, με μακρά παράδοση στο είδος. Επαγγελματίες έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν, ωστόσο, μπορούν να “χτυπήσουν” μόνο μέχρι δέκα αντικείμενα σε κάθε δημοπρασία, ώστε να γίνεται σωστή κατανομή των αντικειμένων σε όλους τους συμμετέχοντες. Η δημοπρασία για λόγους διαφάνειας δεν δέχεται “χτυπήματα” μέσω internet ή τηλεφώνου (absentee bidding).

Στη λήξη κάθε δημοπρασίας ο οίκος παραθέτει δεξίωση με μπουφέ για όλους τους καλεσμένους του, με εκλεκτά είδη & κρασιά που διαθέτουν στον οίκο τοπικοί μικροί παραγωγοί, ειδικά για τη περίσταση. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Βεβαίως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα δουν και στην ιστοσελίδα μας που βρίσκεται στη www.antiqueshouse.gr. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (info@antiqueshouse.gr ή καλώντας στο 6971890212). 

Δείτε όλα τα αντικείμενα, έργα κλπ. της δημοπρασίας 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ