Wednesday, 7 July 2010

Curriculum Vitae | Σπύρος Αμοιρόπουλος / Spiros Amiropoulos



Γεννήθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή κινηματογράφου και τηλεόρασης "Παράλλαξη" και Αγγλική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Μετά τις κινηματογραφικές σπουδές του, δούλεψε σε διάφορα πόστα στην οπτικοακουστική παραγωγή (β.σκηνοθέτη, casting director, εκτελεστικός παραγωγός), καθώς και στον θεατρικό χώρο. Έχει σκηνοθετήσει 11 μικρού μήκους ταινίες, μυθοπλασία και ντοκιμαντέρ, καθώς και corporate videos για εταιρίες και επιχειρήσεις. Οι ταινίες του συμμετείχαν στα διαγωνιστικά τμήματα πολλών φεστιβάλ τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό και κάποιες έχουν τιμηθεί με μνείες και επαίνους. Αυτό το διάστημα βρίσκεται στα γυρίσματα της πρώτης του ταινίας μεγάλου μήκους (μυθοπλασία) σε σενάριο Σ. Ζήκου, και ολοκληρώνει το πρώτο του μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, με θέμα το Συμπόσιο Γλυπτικής 2013 της Greek Marble Initiative.

Επιλεκτική Φιλμογραφία:
Γυάλινο (1998)
Μπαγκ (1999)
Πρόσκληση σε Δείπνο (2008)
Ethos Process (Τριλογία) (2010-2012)
Last Recall (2012)

Info: thouhast@gmail.comthouhast@yahoo.com / (0030)6936809371



|

Born in 1970 in Thessaloniki. He studied film directing at the Film and Television School "PARALLAXI" and English Literature at the Aristotle University of Thessaloniki. After his film studies, he worked in various posts in audiovisual production (Assistant Director, Casting Director, Executive Producer), and the Theater. He has directed 11 short films, fiction and documentary, and corporate videos for companies and enterprises. His films took part in competitive sections of many festivals in Greece and abroad and some have been honoured with attributes and praise. This interval is shooting his first feature film (fiction) in a scenario of S. Zikos, and completes his first feature-length documentary on the Summer Sculpturing Symposium 2013 of the Greek Marble Initiative.

Selected Filmography:
Glass (1998)
Bang (1999)
Invitation to Dinner (2008)
Ethos Process (Trilogy) (2010-2012)
Last Recall (2012)


Info:
thouhast@gmail.com / thouhast@yahoo.com / (0030)6936809371

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ