Thursday, 8 July 2010

Curriculum Vitae | Παντελής Αμπουκέλης / Pantelis Amboukelis



Ο Παντελής Αμπουκέλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλεξανδρούπολη. Σπούδασε Συντήρηση Έργων τέχνης στη Θεσσαλονίκη και εργάστηκε ως συντηρητής ιερών κειμηλίων και έργων τέχνης στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη στη Κρήτη  καθώς επίσης διατήρησε ιδιωτικό εργαστήριο  για την συντήρηση ιερών κειμηλίων και έργων τέχνης και τη δημιουργία ψηφιδωτών και βιτρό στην Αλεξανδρούπολη την περίοδο 2003-2007. Ακόμα εργάστηκε ως μέλος των Συντηρητών χωρίς σύνορα στην Κωνσταντινούπολη και από το 2012 έως σήμερα αποτελεί ιδρυτικό και διευθύνων μέλος του εργαστηριού συντηρήσεως- αποκαταστάσεως ιερών κειμηλίων και έργων τέχνης «Ιερά Παρακαταθήκη» που δημιούργησε και λειτουργεί με τον συνεργάτη του Βενιζέλο Γ. Γαβριλάκη , διατελεί συντηρητής ιερών κειμηλίων και έργων τέχνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καθώς επίσης και ειδικός συνεργάτης του τμήματος συντήρησης του Myrό  Antiques House.  

info: www.iera-parakatathiki.gr / iera-parakatathiki@hotmail.gr / ampoukelis@yahoo.gr / (0030)6977312968


|

Pantelis Amboukelis born and raised in Alexandroupolis. He studied art restoration in Thessaloniki and worked as at sacred relics restoration and works of art in Athens, Thessaloniki and Crete. Also he maintained a private laboratory for maintenance relics and works of art and create mosaics and stained glass in Alexandroupolis from 2003 to 2007. He has worked as a member of Restorers without Borders in Istanbul from 2012 to today is a founding member and chief of the Laboratory of maintenance-restoration relics and works of art "Sacred Legacy" created and operated by his partner Venizelos G. Gavrilaki, serves as conservator relics and works of art of the Ecumenical Patriarchate of Constantinople as well as specialized partner inthe Restoration department of Myro Antiques House.

info: www.iera-parakatathiki.gr / iera-parakatathiki@hotmail.gr / ampoukelis@yahoo.gr / (0030)6977312968

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ