Wednesday, 7 July 2010

Curriculum Vitae | Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης / George Ikaros Babassakis



Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης γεννήθηκε τον Απρίλιο του 1960. Είναι ποιητής, μεταφραστής και συγγραφέας. Είναι συστηματικός μελετητής των ιστορικών πρωτοποριών (Φουτουρισμός, Dada, Υπερρεαλισμός), των Beat ποιητών και συγγραφέων, καθώς και του ρεύματος για την "υπέρβαση και την πραγμάτωση της Τέχνης" (Cobra, Λεττριστές, Καταστασιακοί). Ίδρυσε και διηύθυνε την επιθεώρηση Propaganda, όπου δημοσιεύτηκαν κρίσιμα κείμενα για την πολιτική και την κουλτούρα των καιρών μας. Δημοσιεύει τακτικά στο περιοδικό "Δέντρο" και διατηρεί τη στήλη "Ζενερίκ" στο περιοδικό "Διαβάζω". Έχει εργαστεί στο ελληνικό ραδιόφωνο, έχει επιμεληθεί εικαστικές εκθέσεις και έργα του είναι:

(2013)     Η Μεγάλη Παρασκευή των Ρασοευχήδων, Γαβριηλίδης
(2013)     Ουζομαυσωλείον Καπετάν Μιχάλης, Γαβριηλίδης [κείμενα, φωτογράφιση]
(2012)     Hotel Hegel, Αρμός
(2012)     Διασυρμός, Βιβλιοπωλείον της Εστίας
(2012)     Η λεγεώνα των φίλων, Περισπωμένη
(2011)     Ζενερίκ, Λογείον
(2008)     Μάης 68, Οξύ
(2007)     Ω!, Οξύ
(2006)     Τροβαδούροι, Ιανός
(2004)     La vie est belle, et façile, Ερατώ
(2004)     Η φυλή των happy few, Ηλέκτρα
(2003)     Harmolypi 's Blues, Μεταίχμιο
(2003)     Paris, Παρίσι, Κέδρος
(2001)     Guy Debord, Printa
(2001)     Βορειοδυτικό πέρασμα, Οξύ
(2001)     Μάης του '68, Ερατώ
(2001)     Πολύ αργά για ήρωες, Κέδρος
(2000)     William S. Burroughs, Οξύ
(2000)     Η λογική των γεγονότων, Οξύ
(1999)     Au revoir, Νεφέλη
(1998)     Η μουσική των γεγονότων, Ερατώ
(1996)     Βιβλίο συμβάντων και αναφορών, Ερατώ
(1992)     Έγγραφος ίλιγγος, Άρκτος
(1985)     Κόκκινες νύχτες, Ερατώ
(1982)     Marilyn Monroe, Βασδέκης
    Βορειοδυτικό πέρασμα, Ελεύθερος Τύπος

|

George-Ikaros Bampasakis born in April 1960. He is a poet, translator and a writer, a scholar of the historical avant-gardes (Futurism, Dada, Surrealism), the Beat poets and writers, and the power to "overcome and realization of Art" (Cobra, Lettristes, Situationists). He founded and conducted the inspection Propaganda, which published critical texts on politics and culture of our times. Regularly publishes the magazine "Tree" and maintains the column "credits" in the journal "read". He worked at the Greek radio, she has curated exhibitions. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ